13-01-2020

שבוע העבודה השני לשנת 2020 היה קטלני במיוחד: 3 עובדים נהרגו, ועוד 4 נפצעו באורח בינוני.

התאונה הקטלנית הראשונה אירעה ביום שני כאשר עובד בן 74 נפל מסולם מגובה של חמישה מטרים, בעת עבודת שיפוצים במרכז הקונגרסים בעיר חיפה. כוחות של מד"א הגיעו למקום. העובד סבל מפגיעת ראש קשה, ופונה לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. יהי זכרו ברוך.

התאונה הקטלנית השנייה אירעה ביום שלישי כאשר עובד נפל מגובה של 12 מטר במפעל "טמפו" באזור התעשייה במגדל העמק. העובד, 40, עלה אל הגג בכדי לתקן צינור, וחלק מן הגג קרס תחתיו. כוחות של מד"א שהגיעו למקום בצעו בעובד ניסיונות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו. יהי זכרו ברוך.

התאונה הקטלנית השלישית אירעה ביום רביעי, בעיר ראשון לציון, שדרות משה דיין, באתר בנייה של חברת "פדלון לבנייה". התאונה אירעה כאשר העובד נפל מגובה, ונחבל קשה בראשו. מותו נקבע במקום. העובד הינו מהגר עבודה מטורקיה. המשטרה עצרה מנופאית שעבדה באתר הבנייה. חשד המשטרה הוא כי העובד נתפס עם רתמתו במנוף שפעל באתר.יהי זכרו ברוך.

בנוסף לכך נפצעו 4 עובדים באורח בינוני, מרביתם בענף הבניין. יצוין כי במקרים של פציעה במצב בינוני הרשויות השונות לא מגיעות לחקור את האירוע, והאתר לא נסגר תוך דרישה לתיקון מידי של הליקויים.

תודה על העזרה באיסוף הנתונים ניצן צבי כהן Hilit Yanai-Levison