08-04-2019

אתמול בבוקר, יום ראשון ה-07.04.19, נהרג העובד ה-11 בתאונות עבודה בענף הבניין לשנת 2019. המידע שיש לנו אודותיו נכון לעכשיו כי היה בגילאי ה-30 לחייו, עובד זר מסין. אין בידינו עדיין שמו ותמונתו. התאונה אירעה בבוקר באתר בנייה ברחוב ז'בוטינסקי ברמלה, לפי מה שנמסר העובד נפגע מפגיעת מוט ברזל, שטרם ברור מה מקור נפילתה. כוחות של מד"א הגיעו למקום, ופינו אותו במצב קשה, עם חבלת ראש, לבית החולים שיבא תל השומר. מאוחר יותר נפטר מפצעיו.

התאונה אירעה באתר חברת הבנייה "ג'יאנגסו נאנטונג קונסטרקשן אנג'נירינג", חברת ביצוע זרה, אחת משש חברות ביצוע זרות שהובאו לזירוז הבנייה. יצויין כי הוטל נגד אתר החברה צו בטיחות בחודש אוגוסט 2018. במקום הוטל צו הפסקת עבודה כנהוג במקרים אלו.

כששמענו על התאונה, בנוסף על הצער על מותו של העובד, נתקפנו בזעם – שכן בחודש מרץ קיבלנו תשובה רשמית מהמשטרה שמצהירה שיחידת "פלס", שנועדה לחקור תאונות בדיוק מהסוג הזה – לא פתחה באף חקירה עד כה, ולא מתכוונת להתחיל. אך ככל הנראה הלחץ הציבורי סייע לקבלת ההחלטות ביחידה, והבוקר התבשרנו שהיחידה פתחה בחקירה אודות התאונה שהביאה למותו של העובד אתמול. נקווה שזה לא רק רעש וצלצולים, ושבאמת יהיו תוצאות לחקירה, ואנשים יחלו לתת את הדין על מותם של אנשים. אנחנו נעקוב!