06-08-2020

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [564.52 KB]

חברי וחברות קו לעובד,

באיחור מסוים עקב מגפת הקורונה, אני שמחה לשתף אתכם/ן את הדו"ח השנתי של קו לעובד לשנת 2019.

שנת 2019 הביאה עמה הישגים והצלחות מרובות. הצלחות הניחו את הבסיס לחלק מההישגים של 2020, ביניהם ביטול חוק הפיקדון למבקשי מקלט וכיסוי בריאותי ומגורים הולמים לעובדים הפלסטינים שנאלצים ללון בישראל למשך שבועות רבים.

מגפת הקורונה הדגישה את החשיבות בשמירה על זכויות עובדים, ואני מלאת גאווה לשתף את האופן בו המתנדבים/ות והעובדות/ים בקו לעובד פועלים בדיוק למטרה זו. עבודתנו במהלך שנת 2019 ממחישה את רוחב היריעה של עבודת קו לעובד ותפקידנו הייחודי בהגנה על זכויות העובדים והעובדות הנמצאים בשולי שוק העבודה.

בשנת 2019 פתחנו יותר מ-9700 תיקים לעובדים/ות, והוחזרו למעלה מ-42 מיליון שקלים בגין הלנת שכר וזכויות סוציאליות שלא ניתנו כדין.

סייענו לעובדות/ים בענף הסיעוד שלא קבלו את שכרם כחוק, ותמכנו במבקשי מקלט שכספי הפיקדונות המגיעים להם, לא הופקדו עבורם, ובפועל, נגנבו.

פעלנו לקדם סביבת עבודה בטוחה ומוגנת לכל מי שסבל/ה מאלימות מינית או פיזית, וסייענו לעובדי החקלאות, מהגרי עבודה מתאילנד, הנדרשים לעבוד חשופים בשדות בזמן של ירי טילים, זאת במהלך ההסלמה בסכסוך עם עזה.

תמכנו בעובדים שנפלו קרבן לסחר בבני אדם בכדי להשיג הכרה רשמית, כמו גם מקלט וסיוע פסיכולוגי.

חקרנו ותיעדנו 420 תאונות עבודה בכל הענפים במשק הישראלי.

השנה, כמו בשנה שעברה, אנו מתעתדים להשיק קמפיין מימון המונים בכדי להמשיך ולקיים את העשייה החשובה של קו לעובד, במיוחד לנוכח המשבר הכלכלי. מאוד נשמח אם את/ה מעוניין/ת להצטרף למאמצים ולסייע במהלך הקמפיין להפיץ אותו ולרתום שותפים נוספים.

אני מזמינה אתכם לקרוא פרטים נוספים בדו"ח המלא שלנו.
תודה רבה על התמיכה והשותפות.

בברכה,

עדי מעוז
מנכ"ל קו לעובד