03-03-2017

ח׳ליפה מוחמד ח׳ליפה הינו הקורבן השמיני מתחילת השנה בתאונות בניין. ח׳ליפה נפצע בתאונת בניין במודיעין עילית ב-8.1, ומת מפצעיו עשרה ימים מאוחר יותר בבי״ח תל השומר. הידיעה על מותו הגיעה אלינו בזכות מכר המשפחה, ובאיחור ניכר.

הסיבה המצמררת לשקיפות מותו של ח׳ליפה נעוצה בעובדה שבשטחי הגדה המערבית אין כלל פיקוח על בטיחות העובדים. מנהל הבטיחות התעסוקתית מחזיק בעמדה שאין הוא מוסמך חוקית לפקח על בטיחות העובדים ואף אינו אוסף מידע על עובדים שנהרגים ונפצעים בתאונות עבודה. לעיתים קרובות עובדים פלסטינים מפונים ישירות לבתי חולים פלסטינים בגדה, לגבי פציעתם ואף מותם אין לנו, וככל הנראה לא יהיה לנו מידע.

ניצן צבי כהן מדווח היום בדבר ראשון על שטח ההפקר בבטיחות מעבר לקו הירוק. מהכתבה עולה כי משטרת ישראל מנהלת חקירה לאור התאונה הקשה בה נפצע אנושות ח׳ליפה. החקירה כך נמסר, טרם הסתיימה. לא ברור אם המשטרה ידעה על מותו של העובד בבי״ח תל השומר ולא טרחה לעדכן, או שכלל לא עקבה אחר מצבו של הפצוע.

"כל עוד המדינה תומכת ומעודדת בנייה, אין היא רשאית להתנער מאחריותה להבטחת חייהם ושלמות גופם של העובדים, גם בשטחי הגדה" מסרו מארגון קו לעובד. "על מדינת ישראל לשים סוף להפקרות הטוטאלית שמתנהלת מעבר לקו הירוק בתחום בטיחות העובדים".

קראו את כתבתו של ניצן צבי כהן בדבר ראשון, "לא סופרים אותם"