01-03-2020

#תאונות_עבודה_סיכום_שבועי_2020. 6 עובדים נפצעו. עד כה בשנת 2020 7 עובדים נהרגו, ו-63 נפצעו מהם 10 באורח קשה.

בשבוע ה-9 לשנת 2020, ששה עובדים נפצעו. על פי המידע שבידינו לפחות חמישה מהם באורח בינוני.

תאונה ראשונה אירעה ביום ראשון, כאשר עובד נפצע מעץ שקרס בעת עבודות גיזום.

ביום שלישי אירעו שלוש תאונות נוספות. הראשונה במפעל בעכו, עובד נפגע בידו. חומרת הפציעה לא ידועה. תאונה נוספת אירעה בתל אביב, ברחוב חיים בן עטר. עובד אחד נפצע באורח בינוני. שניים נוספים אשר לא צויינו לעיל, נפצעו באורח קל. התאונה השלישית אירעה בקיבוץ רוחמה, כאשר עובד נפצע מהתהפכות טרקטור במהלך עבודתו.

ביום חמישי נפצע עובד נוסף, בקיבוץ בדרום הערבה, כאשר נפגע באתר בנייה מנפילת חפץ. הוא פונה באורח בינוני לבית החולים יוספטל.

ביום שישי אירעה תאונה נוספת, בקיבוץ משמרות. העובד נמצא על ידי צוות שוטרים שהגיעו למקום, והחלו בפעולות מצילות חיים.

בנוסף לכך ביום שלישי אירעה תאונה קטלנית במושב עוזיהו, אשר כתוצאה ממנה נהרגה עוברת אורח. עם זאת יש לציין כי התאונה נמצאת בחקירה, ונסיבותיה והגדרתה עדיין אינן ידועות. שם ההרוגה הינו רחל עסילה, 50. ביום שלישי נפגע רכבה מזרוע של מנוף, היא נפצעה באורח קשה, וביום חמישי נפטרה בבית החולים מפצעיה. יהי זכרה ברוך. כאמור, נסיבות התאונה עדיין בחקירה.

מה עוד היה לנו השבוע בתאונות העבודה בתחום הבניין? התבשרנו שלא ניתן להטיל אחריות פלילית על מותם של ארבעת ההרוגים בתאונת המנוף ביבנה – "מחדל רגולטורי" כינו זאת בתקשורת. פשוט אין רגולציה לתחום, אז גם איש לא ייתן את הדין על זה. לפוסט המלא – http://bit.ly/2I4qInA

לצערנו, לא שם מסתיימות הבעיות הרגולטוריות שעולות בחיי אדם. פרסום בדבר ראשון חושף כי גם הנחיות חדשות בנוגע להפעלתן של משאבות בטון, אינן טובות דיין, ולדברי הוועד הארצי של מנהלי העבודה – אינן כוללות את כל מה שנדרש אלא רק מטילות עוד עבודה על מנהלי העבודה. לפרסום המלא – http://bit.ly/3ckC04W