31-03-2008

מאת: טובה דדון, Ynet

העובד נפל מגובה 20 מטר במפעל הישן של החברה באזור התעשייה בקריית-גת. נראה כי נפל מפתח איוורור שקבוע בגג שעליו עבד. לפני שמונה חודשים נהרג במקום מהנדס אמריקני שנפל לבור עמוק.

עובד חברת כוח (25) נהרג הבוקר (יום א') לאחר שנפל מגובה 20 מטר במפעל הישן של "אינטל" בקרית-גת. מקורות בשטח העריכו כי הצעיר שעבד על גג נפל מפתח אוורור המצוי בו, ולא ברור עדיין האם חבש קסדה כמתחייב מכל עובדי במפעל. העובד נפצע אנושות ורופא מד"א שחש למקום קבע את מותו. כוחות משטרה הגיעו כדי לחקור את נסיבות המקרה.

העובד היה אמור לבצע עבודת ביקורת בגג המפעל FAB18, אך ככל הנראה מעד בשל קריסת אחד מפתחי האוורור הקבועים בגג, ואז נפל אל תוך המפעל. אנשי הרפואה שנמצאים במפעל באופן קבוע הוזעקו למקום והחלו להנשים את הפצוע, עד שאנשי מד"א הגיעו למקום.

פארמדיק מד"א יוסי קיטרו סיפר ל-ynet: "מדובר בפגיעה קשה בכל חלק גופו של הפצוע, עם דימום רב. לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו על ידי רופא נט"ן".

אחד מעובדי המפעל סיפר ל-ynet: "כל העובדים מכל המחלקות קיבלו את ההודעה על אדם שנפל ונהרג מסיבה שאיננה ברורה עדיין. העבודה באינטל הופסקה בשלב זה, וכל העובדים במפעל הוצאו החוצה. הם ממתינים בסככות שבחוץ עד שמנהלי העבודות יחליטו מה הלאה.

"כל מחלקה מכונסת לבדה במקום נפרד. יש רגישות גבוהה לבטיחות במפעל הזה, ולכן אני בטוח שזה לא יעבור בשקט עד שיבררו מה קרה פה".

לפני שמונה חודשים – מוות בנפילה למיכל
ביולי אשתקד נהרג מהנדס אמריקני שעבד באתר הבנייה של המפעל החדש של אינטל, FAB28, לאחר שנפל עם שני פועלי בניין שעבדו עמו לתוך מיכל עמוק. השלושה עבדו על גגו של המיכל ונפלו לתוכו. אחד הפועלים הצליח להיחלץ בעצמו והזעיק עזרה.

צוותי כיבוי עמלו אז במשך שעה ארוכה כדי לחלץ את השניים שנותרו במיכל, ואולם אחד מהם, גרג מקפי, מהנדס אמריקני בחברת ג'נרל אלקטריק, שחולץ במצב אנוש, מת מפצעיו. הפועל השני חולץ במצב בינוני-קשה ופונה לבית-החולים "ברזילי" באשקלון.

ל-ynet נודע אז כי מראשית 2007 ועד יום האירוע, 25 ביולי, אירעו באתר הבנייה 20 תאונות עבודה שאליהן נקראו צוותי מד"א לסיוע. בתאונות נפצעו קל 17 איש ואחד נפצע בינוני.

כל מי שנכנס למפעל אינטל מחויב באמצעי בטיחות קפדניים ביותר, גם כשמדובר בסיור עיתונאים. קסדה, נעלי בטיחות, אפוד מגן ומשקפת הגנה הם ציוד חובה לכל עובד במפעל, ובאינטל מקפידים על כך הקפדה יתרה.

לפני כשנתיים וחצי פורסמו ב-ynet הנחיות הבטיחות שמקבל כל עובד עם היכנסו לעבודה במפעל הענק שהקימה החברה האמריקנית בקריית-גת. בין השאר, העובדים שעולים מדי יום במדרגות הבניין חייבים לאחוז במעקה הבטיחות; אי אפשר סתם לטפס באמצע מעלה המדרגות בידיים חופשיות. כשמכינים קפה – חובה לכסות מיד את הכוס כדי לא להסתכן בכוויה.

בהכנת הידיעה השתתף רועי מנדל