02-02-2018

שבוע קשה בענף הבנין: נפתח בהרוג, 6 פצועים באורח בינוני, ונסגר בהרוג!

ב27.1 נפטר מפצעיו מועין סלים חג'ה, בן 57, ז"ל, מכפר בורקה (צפונית לשכם). חג'ה נפגע ביום 15.1 באורח קשה לאחר שנפל מגובה 5 מטר באתר בניה בעיר טיבה, הוא הועבר וטופל תחילה בבי"ח בילינסון, אולם ולמרות מצבו הרפואי הועבר כשבוע לאחר מכן לבי"ח רפידיה בשכם, ללא קבלת הסכמת משפחתו, ושם נפטר מפצעיו. לאתר הבניה בו התרחשה התאונה הוצא צו הפסקת עבודה על-ידי מינהל הבטיחות.

ב28.1 נפצעו *שני* עובדים באורח בינוני מנפילת חפץ כבד ממנוף, באתר בניה בראשון לציון (רח' מבצע תמוז).

ב28.1 נפצע עובד באורח בינוני לאחר שנפל מגובה 3 מטר, באתר בניה ביקנעם (רח' התנופה).

ב29.1 נפצע עובד באורח בינוני לאחר שנפל מפיגום באתר בניה ביהוד (רח ענבר 17).

ב-30.1 נפצע עובד באורח בינוני לאחר שנפל מגובה 5 מטר, באתר בניה בתל מונד (רח' הנוטע 27).

ב-1.2 נפצע עובד באורח בינוני לאחר שנפל מגובה של 3 מטר באתר בניה בבני ברק (רח' סוקולוב 3).

ב-1.2 נהרג עובד, בן 44, אזרח סין (שמו טרם פורסם) לאחר שנפל מגובה רב של כ-8 קומות, באתר בניה בשדרות (ברח' משה רבינו). האתר בו התרחשה התאונה הוא בביצוע חברת "אסום חברה קבלנית לבניין". מדובר בפרויקט ענק בשכונת "נאות השקמה" ובו נבנים 8 בניינים (8-10 קומות), הכוללים 373 יחידות דיור. לא ידוע לנו בשלב זה באם מינהל הבטיחות הוציא צו הפסקת עבודה לאתר, כפי שמחייב החוק.

5 התאונות השבוע שגרמו לפציעתם של 6 עובדים באורח בינוני, דווחו על-ידינו למינהל הבטיחות. אולם וכפי שמלמד המעקב שלנו בשנתיים האחרונות, פניותינו למינהל גם הפעם לא יקבלו מענה, שכן מינהל הבטיחות אינו מפקח על אתרים בהם התרחשו תאונות עבודה שגרמו לפציעה בינונית. כך נוהגת הרשות האחראית על בטיחות העובדים, היא אינה מבררת את תנאי הבטיחות באותם אתרי בניה, ואינה בודקת את הנסיבות והליקויים הבטיחותיים אשר גרמו להתרחשות אותן תאונות. כך שלא רק שאיש אינו נותן את הדין באותם מקרים, אלא חמור מכך, מצבים לא בטיחותיים ומסכני חיים עבור עובדים אחרים שעדין עובדים באותם אתרים, ממשיכים להתקיים באין מפריע.

רב תודות לניצן צבי כהן ולHilit Yanai-Levison על העברת ובירור המידע .

לטבלה המתעדכנת של פרויקט "נרתמים" אודות תאונות הבניין אנא כנסו:

https://kavlaoved.org.il/work-accidents-data/

פרויקט נרתמים ממומן ע"י האיחוד האירופי ולו שותפים הארגונים: "קו לעובד", "מען" ו"הטלוויזיה החברתית".