01-04-2022

עקב קריאות של רשויות מקומיות שלא להעסיק בשעה זו עובדים פלסטינים וערבים אזרחי ישראל, קו לעובד פנה אתמול (31.3.2022) לשרת הפנים, שרת הכלכלה ויו"ר מרכז השלטון המקומי וקרא להתערבותם הדחופה וחידוד חובותיהן החוקיות של הרשויות המקומיות לפעול בהתאם לדין גם בשעה קשה זו.

פגיעה בתנאי העסקתם של עובדים פלסטינים או ערבים אזרחי ישראל, כל שכן הפלייתם על רקע לאום, אינה נסבלת ואינה חוקתית. קריאותיהן של הרשויות המקומיות והמעסיקים סותרות את דרישת איסור האפליה שבחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, מעודדות הפרות הסכמי העסקה בניגוד לפקודת הנזיקין או לכל הפחות קוראת למעסיקים לפעול בחוסר תום לב בניגוד לחוק החוזים, ומפרות את חובות המעסיקים והרשויות המקומיות כמזמיני שירותים. על כן, מעבר לכך שמדובר בענישה קולקטיבית, מדובר גם בהתנהלות בלתי תקינה ובלתי חוקית.

ציינו כי כל ניסיון להתמודד עם פיגועים באמצעות אלימות תעסוקתית נגד ציבור שלם פסול מכל וכל, ומאותת לתושבים שסילוק עובדים פלסטינים וערבים אזרחי ישראל מאזורי מחייה ועבודה הוא פתרון לגיטימי. מעשיהם של ראשי ערים ביממה האחרונה עלולים להוביל להסתה והתססה כנגד אוכלוסייה שלמה, מהווים התעמרות כנגד עשרות אלפי עובדים, ומעמיקים את הקרע בין מגזרים שונים באוכלוסייה. התנהלות פסולה זו והשלכותיה עלולים להותיר את חותמם על המשק הישראלי עוד שנים ארוכות.

להלן נוסח המכתב:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [472.82 KB]