31-07-2019

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [439.86 KB]

עתירה- להורות לרשות לשירות לאומי – אזרחי לבטל שלילת תקני בני ובנות שירות מ"קו לעובד", "המוקד לפליטים ומהגרים" ו"אמון הציבור"

אתמול הוגשה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד החלטת הרשות לשירות לאומי – אזרחי שלא להקצות תקני בני ובנות שירות לארגונים הנ"ל, זאת לאחר שבמהלך שנים רבות פעלו ועודם פועלים בני ובנות שירות רבים במסגרת עבודת הארגונים ומסייעים יום יום לרווחתם של רבים. הסיבה לכאורה לשלילת התקנים הנה כי חקיקה מחודשת להסדרת החוק הביאה לשינוי הקריטריונים ופעילות הארגונים אינה מוגדרת כפעילות רווחה כנדרש. בעתירה נטען כי פעילות הארגונים בעבודה למיצוי זכויות עובדים, מבקשי מקלט וצרכנים, כולם מהשכבות המוחלשות בחברה – הנה עבודת רווחה לכל דבר ועניין, ומסייעת לאנשים לא להתדרדר אף יותר אל העוני. העתירה מבקשת מבית המשפט לעצור ברמה המידית את ההחלטה על ידי מתן צו ביניים שיקפיא ברמה המידית את ההחלטה ויאפשר את המשך פעילות בני ובנות השירות, ולהשיב את התקנים לארגונים.

עו"ד רעות מיכאלי, יו"ר וועד "קו לעובד" וכותבת העתירה: "הרשות לשירות אזרחי והשר הממונה עליה, אורי אריאל, מבקשים להדיר את הארגונים מטעמים זרים ועושים זאת באמצעות בחירה בהגדרות מצומצמות ודווקניות של שירותי הרווחה, שפוגעות בסופו של דבר באוכלוסיות מוחלשות הזקוקות לסיוע. לו היה הדבר תלוי ברשות לשירות לאומי היו שירותי הרווחה הניתנים במדינת ישראל מסתכמים במתן צדקה וחלוקת מזון. זוהי תפיסה צרה ודווקנית אשר לא רק שאינה מבינה את תפקידם של שירותי רווחה ואת צורכיהן של שכבות מוחלשות הזקוקות לסיוע, אלא היא מנציחה מצוקה ואינה מסייעת בשיקום של מי שזקוק לסיוע. תוצאה הפוכה ממטרתו של השירות הלאומי ומחשיבותו בחברה הישראלית".

רונן רגב כביר, מנהל פיתוח מקצועי ב"אמון הציבור": "נדהמנו לגלות שאחרי 14 שנים של פעילות מבורכת, וסיוע למאות אלפי צרכנים במימוש זכויותיהם, החליטו ברשות לשירות אזרחי, למנוע מאתנו לקלוט מתנדבי שירות לאומי-אזרחי באמון הציבור. אמון הציבור מטפל בכ – 20,000 תלונות מדי שנה. שירותי הארגון כוללים סיוע במימוש זכויות בתחום הבריאות, הסיעוד, הגנה על חסרי אמצעים מגבייה אגרסיבית של חובות לא מוצדקים ומנופחים, וכמובן מול גופים ציבוריים כגון הביטוח הלאומי, משרדי הממשלה ועוד. הארגון מפעיל תכניות לטיפול פרטני בבעיות של קבוצות באוכלוסייה הזקוקות לסיוע מיוחד כגון קשישים, עולים חדשים וותיקים, אנשים עם מוגבלויות, קבוצות חולים, חיילים בודדים ועוד. ללא בנות ובני השירות הלאומי השירותים הייעודיים לאוכלוסיות אלו יפגעו ואתם הציבור כולו".