26-08-2018
שבוע שקט יחסית לחודש אוגוסט היה לנו השבוע, בזכות חג אלאדחא ויציאתם של עשרות אלפי עובדי בנין לחופשת החג.

שני עובדים נפצעו השבוע באורח קשה ובינוני בשתי תאונות עבודה שהתרחשו ביום שלישי (21.8) באשקלון ובבני ברק.

תאונה ראשונה באשקלון, אירעה באתר בניה ברח' כרמל 10, כאשר עובד כבן 30 נפל מגובה כ-3 מטר ונפצע באורח קשה. באתר מוקם פרויקט "נופים באשקלון" של היזמית 'ארביב פנג'דר'. המבצעת באתר היא חברת 'יצחק עפר חב' לבניין ופיתוח', שבאתר אחר בביצועה בגבעתיים, הטיל מינהל הבטיחות במארס השנה צו בטיחות בגין "התקנת עגורן-צריח בקרבת מיתקן חשמלי או קו חשמל עילי".
ממינהל הבטיחות נמסר כי התאונה באשקלון אירעה במהלך פריקת מסגרות מתכת לחלונות, וכי הוטל באתר צו הפסקת עבודה במשך 48 שעות, כפי שמחייב החוק במקרים של תאונות קטלניות או כאלו שגורמות לפציעה באורח קשה. ממשטרת ישראל נמסר כי נפתחה חקירה בעקבות התאונה בשיתוף מינהל הבטיחות.

תאונה שניה באותו יום התרחשה בבני ברק, ברח' רבי עקיבא 49, במבנה בית ספר שעובר שיפוצים. עובד בן 26 נפצע באורח בינוני מפגיעת מסור חשמלי ברגלו. הוא הועבר לבי"ח שיבא בתל השומר. כפי שכבר ציינו בעבר, תאונות עבודה הגורמות לפציעת עובדים באורח בינוני אינן מפוקחות על ידי מינהל הבטיחות וגם לא נחקרות על ידי משטרת ישראל, ונגד מדיניות פסולה זו הגשנו השנה עתירה לבג"צ המבקשת לחייב את הרשויות בחקירות אותן תאונות ובפיקוח באתרים בהן התרחשו לשם שמירה על בטיחות שאר העובדים.

פציעתם של שני עובדים בשבוע הוא דבר נורא ואיום, אך יחסית לחודשי הקיץ (ובפרט אוגוסט), שהם בד"כ הקטלניים של השנה, השבוע שהיה לנו הוא שבוע "שקט". כאמור בזכות חג אלאדחא ויציאתם של עשרות אלפי עובדי בנין לחופשת חג, ובהחלט שלא בזכות אף רשות ציבורית שהחליטה סוף סוף להגביר את הפיקוח על אתרי הבניה או להצמיח שיניים של הרתעה מול קבלנים עבריינים.

לכל עובדי הבנין החוגגים אנו מאחלים חג שמח, כי ישובו לעבודתם בשלום וישמרו על עצמם.

רב תודות לניצן צבי כהן על העברת ובירור המידע בדבר התאונות.

פרויקט נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין משותף לארגונים: קו לעובד, ארגון העובדים מען, הטלוויזיה החברתית.
הפרויקט ממומן על ידי האיחוד האירופי. European Union in Israel