22-07-2018

שני פצועים קשה באתרי בנייה של החברה הקבלנית "אלרואבי סחר והשקעות בע"מ", ורשם הקבלנים שותק.

השבוע: אירעו שתי תאונות עבודה בהן נפצע עובד באורח קשה ועוד עובד באורח בינוני.

תאונה ראשונה אירעה ביום שני, בתל אביב ברחוב אבשלום חביב כאשר עובד בן 38 נפל מגובה של שני מטר ופונה באורח בינוני לבית החולים איכילוב.

תאונה שנייה אירעה ביום שלישי, בבית שמש, בפרויקט "נופי רמת בית שמש", על ידי החברה הקבלנית "אלרואבי סחר והשקעות בע"מ". העובד נפל מגובה של כ-5 קומות, נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה עם פגיעה מערכתית כשהוא מורדם ומונשם.

זו לא הפעם הראשונה שעובד משלם מחיר כבד על עבודה באתרי הבנייה של חברת "אלרואבי סחר והשקעות בע"מ". בחודש מאי 2017 נפצע עובד נוסף באורח קשה. גם הוא באתר בנייה של החברה בבית שמש, בפרויקט Green Avenue. המשמעות היא שני עובדים שנפצעו קשה וחייהם השתנו ללא הכר, באתרי אותה חברה בטווח של שנה וחודשיים. ולא רק זה: בפחות משנה, החל מספטמבר 2017, הוטלו שלושה צווי בטיחות באתר בניה "מורדות גילה" בירושלים, בביצוע החברה, על ליקוי בטיחותי חוזר ונשנה, בו הופעל עגורן צריח בניגוד להוראת הבודק להשביתו. ליקוי בטיחותי חמור במיוחד!

אז תשאלו מה קרה השבוע אחרי התאונה הקשה? העבודה הופסקה למשך 48 שעות. וזהו. מה עוד קרה?

זהו, שכלום. מי יכול היה לעשות משהו ושותק כבר שנה וחודשיים? רשם הקבלנים שיכול לשלול רישיון קבלנים שפועלים ברשלנות, לא עושה דבר. הוא מאפשר להפקרות להימשך, למשפחות לאבד את יקיריהן, בלי להפעיל את סמכותו או להשתמש בה.

פרויקט נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין, משותף לארגונים קו לעובד, ארגון העובדים מען והטלוויזיה החברתית. הפרויקט ממומן על ידי האיחוד האירופי European Union in Israel