08-07-2018

השבוע גבתה רשלנות חברות הבנייה וזלזולן בחיי אדם מחיר כבד: מהראן מיעארי, בן 28, נהרג, ועוד 3 עובדים נפצעו באורח בינוני וחייהם השתנו ללא הכר.
כל התאונות אירעו כתוצאה מנפילה מגובה.

פעמים רבות אנו מעלים פה את הטענות נגד משרד העבודה והרווחה, והמשטרה, במחסור בפיקוח ואכיפה ועוד כדי להציל חיי אדם. אבל יש גוף נוסף שיכול לפעול, ולא עושה דבר: רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון.

בידי רשם הקבלנים כוח להשתמש בסמכותו – לפתוח הליכי משמעת נגד קבלנים עד שלילת רישיון הקבלנות. זה יכול היה לקרות לא רק במצב של הרשעת קבלן בעבירות בטיחות, אלא גם בהתבסס על "הרקורד הבטיחותי" העגום שצברה החברה הקבלנית, והמשתקף במספר צווי הבטיחות שהוטלו באתרי הבניה בביצועה, מידע שנמצא בידי הרשם ואינו עושה בו שימוש. רשם הקבלנים לא משתמש בסמכותו כדי להציל חיי אדם.

ואלו התאונות שאירעו השבוע:
מהראן מיעארי, 28, מכפר מכר, נהרג ביום ראשון באתר בנייה בקריית אתא, כאשר נפל מגובה של 6 קומות. הוא נמצא ללא סימני חיים ומותו נקבע במקום. החברה הקבלנית הינה חברת רוני קציר בע"מ.

תאונה נוספת אירעה ביום שני, כאשר עובד בניין בן 35, נפל מגובה של 3 מטרים בבית בשיפוץ בקדומים. הוא פונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני, עם חבלות בראש ובגפיים.
תאונה שלישית אירעה ביום שלישי כאשר עובד בן 30 נפל באתר בנייה בנתיבות, בשכונת נווה שרון, מגובה של ארבעה מטרים. הוא פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני עם פגיעה רב מערכתית.

תאונה רביעית אירעה ביום רביעי, בפתח תקווה. עובד בן 27 נפל מגובה של 6 מטרי, ופונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני עם חבלת ראש.

כן, וגם השבוע נזכיר לכם ששום אתר בו נפצע עובד באורח בינוני לא ייסגר, לא ייחקר, הכול יישאר על כנו. רשם הקבלנים ימשיך בשתיקתו, והעובדים ימשיכו ליפול.

פרויקט נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין ממומן על ידי האיחוד האירופי. European Union in Israel