24-06-2018

4 עובדי בניין נפלו מגובה השבוע: אחד מהם היום (ו', בשעה 15:00) שנפצע באורח קשה, ו-3 שנפצעו באורח בינוני.
שלושת האתרים בהם התרחשו התאונות שגרמו ל"פציעה הבינונית", ימשיכו להתנהל כסדרם כאילו דבר לא קרה. המשטרה לא תפתח בחקירה פלילית, מינהל הבטיחות לא יבקר באתרים ולא יפקח על תנאי הבטיחות בהם. בנס מישהו נפצע בינוני ולא קשה, והנס הזה הופך להיות הבעיה של כל העובדים באתר הבנייה. כי אותו מחדל והפרת בטיחות שגרמה לפציעה של האחד, לא תטופל, לא תשתנה.

תאונות העבודה בבנין לשבוע:

תאונה ראשונה אירעה ביום שני, לעובד בניין בן 25, שנפל מגובה של חמישה מטרים באתר בנייה ברמת השרון. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב בינוני עם חבלת בטן.

שני עובדים נוספים נפצעו ביום רביעי. הראשון עם בוקר, ביד בנימין, כאשר נפל עובד מגובה של שלושה מטרים. הוא פונה לבית החולים קפלן במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון. גם הוא בן 25 בלבד.

כמה שעות אחר כך נפצע עובד בן 48, שוב ברמת השרון, ברחוב יגיע כפיים. העובד נפל מגובה של שלושה מטרים, ופונה במצב בינוני לבית החולים בילינסון עם חבלות ראש וחזה.

היום ו' בסביבות השעה 15:00 נפצע עובד בן 40, במועצה אזורית שדות דן, לאחר שנפל מגובה. הוא פונה לבי"ח שיבא בתל השומר, במצב קשה עם חבלת ראש.

טרם קיבלנו מידע בדבר פעולות הפיקוח שנקט מינהל הבטיחות בעקבות התאונה שאירעה היום וגרמה לפציעתו הקשה של העובד, ובאם הוטל צו הפסקת עבודה כמתחייב בתאונות הגורמות לפציעה קשה או קטלנית.
אך לנו ברור כי בשלושת האתרים בהם נפצעו העובדים באורח בינוני אף מפקח לא יבקר, וצו הפסקת עבודה לא יוטל.

על הפרק תלויה ועומדת עתירה של "קו לעובד" בשותפות עם ארגון "מען" שבין מטרותיה העיקריות היא פיקוח וחקירה גם במקרים של תאונות הגורמות לפציעה בינונית. אנו לא נניח לנושא עד שהמדיניות תשתנה!