17-06-2018

השבוע 4 עובדי בניין נפצעו באורח בינוני עד קשה בתאונות עבודה.

השבוע גם גילינו שלמעשה משרד העבודה והרווחה שהתהדר בתחילת השנה ב"קנסות ענק" שמוטלים סוף סוף על הקבלנים, מתהדר לשווא. שהוא שולח את המפקחים שלו לצלם את הכשלים הבטיחותיים מבחוץ, אך מיידע את הקבלן רק אחרי, בלי לנסות ולהציל חיי אדם בו במקום. כי הדימוי כנראה חשוב מחיי אדם. לכתבה המלאה:
https://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.6174343

השבוע חברת "ב.ס.ט בנייה הגיעה תוך פחות מחודש ללא פחות מהרוג ושלושה פצועים קשה עד בינוני באתרי הבנייה שלה. זאת בנוסף למקומה המכובד בטבלה שפורסמה על החברות שקבלו הכי הרבה צווי בטיחות על הפרות חמורות של בטיחות באתריהן.

וכך, עם כל אזלת היד הממשלתית הזו, חייהם של עוד ארבעה עובדי בניין השבוע השתנו ללא היכר, כי אלו ההשלכות של פציעות בינוניות וקשות.

הנה פרטי התאונות של השבוע:
ביום שני בבוקר בקריית אתא, נפל מגובה של ארבעה מטרים עובד בן 18 במהלך עבודות שיפוצים. הוא פונה לבית החולים רמב"ם עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליון.

ביום רביעי בבני דקלים שבחבל לכיש נפל עובד בן 35 מגובה של עזרה מטרים. הוא פונה לבין החולים עין כרם במצב בינוני עד קשה עם חבלה באגן.

ביום חמישי שני עובדים נפצעו באתר בנייה בעיר פתח תקווה, אשר נבנה על ידי חברת הבניה ב.ס.ט. העובדים נפלו לתוך בור אשר הוכן לשם יציקת בטון. העובדים, בגילאי 33 ו-49 נפצעו באורח בינוני עד קשה ופונו עם פגיעה רב מערכתית לבית החולים בילינסון. תאונה זו כאמור הצטרפה לשלל התאונות האחרונות באתרי הבנייה של ב.ס.ט אשר גבוה בפחות מחודש וחצי חיי אדם, ועוד שלושה נפצעו בינוני עד
קשה. לכתבה מלאה בנושא:
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3740284

תודה על העזרה באיסוף המידע ל- ניצן צבי כהן ו – Hilit Yanai-Levison