01-06-2018
השבוע שני עובדי בניין, נאיף אבו קויידר, 46, תושב הנגב, ומוניר סאלח סלמאן, 34, נהרגו באתרי בנייה בישראל במהלך עבודתם.

מותם המיותר של שני העובדים הללו, מצטרף למותם של 3 עובדי בניין נוספים בחודש מאי 2018. לשם ההשוואה בחודש מאי 2017, נהרג עובד בניין אחד. הדבר מהווה עליה של 400% בהרוגים בענף הבניין בחודש מאי בלבד. בתקופה מתחילת השנה עד לסוף מאי 2018, לעומת התקופה המקבילה אשתקד חלה עלייה של 30% במספר ההרוגים, 17 השנה לעומת 13 בשנה החולפת.

ראו כתבתה של בילי פרנקל, באתר YNET:https://goo.gl/gy4Nxw

3 מתוך חמשת ההרוגים החודש נהרגו כתוצאה מנפילה מגובה. תקן הפיגומים המחייב כיום בישראל נכון לסוף השנות ה-80', והתקן האירופי הוא רק בגדר המלצה ואינו מחייב נכון להיום. נתונים שמתפרסמים היום מראים כי 25% מהתאונות הקטלניות מתרחשות עקב פיגומים לא תקניים. וכי ב-70% מאתרי הבנייה הפיגומים אינם תקניים. כך עולה ממחקר של הכנסת אשר עתיד להתפרסם בקרוב.

ראו כתבתה של לי ירון, בעיתון הארץ: https://goo.gl/nMbMC7

השבוע שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הכריז כי הורה לאנשי משרדו לבחון כיצד ניתן להחיל את התקן האירופי. לאור העובדה כי נפילה מגובה היא הסיבה מספר אחת לתאונות עבודה בבניין, ראוי כי המילים לא יהיו כותרות בלבד, אלא כי מידית תצא תכנית של משרד העבודה לגבי החלת התקן אשר דורשת ראשית כל, כי שר העבודה יעדכן את תקנות הבטיחות בענף הבניה ויהפוך את התקן האירופי עבור פיגומים לתקן מחייב, וכי הממשלה תקדם תכנית סיוע כלכלי עבור קבלני פיגומים לשם רכישת פיגומים לפי התקן האירופי.

פרויקט נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין ממומן על ידי האיחוד האירופי. European Union in Israel