11-05-2018

הרוג שלישי בפחות משנה באתרי בניה בביצוע חברת סולל בונה, ועוד פצוע קשה וארבעה בינוני בתאונות עבודה בבניין השבוע.

מותו של העובד צ'ן ז'ונג, אזרח סין, הוביל לפרסום מידע מצד עובד באתר כי העובדים נאלצו לעבוד למרות שמזג האוויר והרוחות לא אפשרו זאת. למידע המלא.

כל זאת בו בזמן שמבקר המדינה פרסם דו"ח השבוע, שמצביע על כשליהן של כלל הרשויות בטיפולן בנושא: החל מאי חקירת תאונות וכלה באכיפה לקויה. למידע המלא בעניין.

אז זה השבוע הקשה שהיה:
יום ראשון נפתח בתאונה שאירעה בפתח תקווה באתר של הרכבת הקלה. העובד נפגע מכף שניתקה מטרקטור. הוא פונה לבית החולים בילינסון כשמצבו בינוני. האתר בביצוע: מנרב הנדסה ובנין בע"מ.

ביום שני אירעו שתי תאונות, בראשונה עובד, 50, שנפל מגובה באתר בנייה בתל אביב, רחוב הרבסט. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב בינוני.

מאוחר יותר, לקראת השעה שש וחצי בערב אירעה התאונה הקטלנית באתר בנייה של סולל בונה. העובד, צ'ו ז'ונג, 38, נפל מגובה של ארבעים מטרים אל תוך בור עם מוטות ברזל. התאונה כאמור היא התאונה השלישית שמתרחשת בתוך פחות משנה באתרי בנייה של סולל בונה.

ביום רביעי אירעה תאונה בחיפה, ברחוב שיבת ציון, כאשר עובד בן 41, נפל מגובה של ארבעה מטרים. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם.

ביום חמישי אירעו שתי תאונות. הראשונה ב-11:28 בבוקר בפתח תקווה, רחוב של"ג 8 כתוצאה מנפילה מגובה של עובד בן 40 אשר נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים בילינסון.

התאונה האחרונה אירעה ברמת גן, כאשר עובד בן 30, נפל מגובה ונפצע קשה ופונה לבית החולים שיב"א בתל השומר כשהוא מונשם ומורדם. אתר הבניה נמצא במסגרת תמ"א 38, היזמית באתר: צליח רוטשילד בע"מ, והמבצעת: יוסף צליח בע"מ

רק השבוע הגשנו עתירה שעניינה בין היתר הגברת הפיקוח בתחום תאונות העבודה בבניין, דרישה לפיקוח בכל האתרים בהם התרחשו תאונות עבודה כולל אלו שגרמו לפציעה בינונית, תביעה להקים לאלתר את יחידת המשטרה הארצית לחקירת תאונות העבודה, שהקמתה נדחית מזה שנתיים, ותוספת מפקחים וחוקרים במינהל הבטיחות. יחידה משטרה ארצית יכלה פה ועכשיו, לחקור מיידית את מותו המיותר של צ'ו ז'ונג ז"ל. אך על פי המצב כיום, גם מותו ייוותר ללא תשובה, ובני משפחתו הרחוקים ישארו ללא מענה. לצערנו נדמה כי הדרך המשפטית היא היחידה שנותרה.

רב תודות לניצן צבי כהן וHilit Yanai-Levison על העברת ובירור המידע.

פרויקט "נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין" ממומן על-ידי האיחוד האירופי. European Union in Israel