27-04-2018

בשבוע האחרון שלושה עובדי בניין בשנות ה-30 לחייהם נפצעו באורח בינוני, באופן שעשוי להכריע את עתידם בחיים. נכון להיום, מסיבות תקציביות ומחסור בכוח אדם, אתרי בנייה בהם עובד נפצע באורח בינוני אינם זוכים לשום ביקורת או פיקוח. רק במקרה שעובד נפצע באורח קשה או חלילה נהרג, ייסגר האתר למשך 48 שעות (וגם זה רק אם אתר הבנייה הוא בתחומי הקו הירוק. מעבר לקו הירוק מנהל הבטיחות של משרד העבודה והרווחה אינו מפקח כלל). בקיצור, הפיקוח תלוי במזל בלבד.

ואלו התאונות שאירעו השבוע: שתי תאונות אירעו ביום שלישי. הראשונה בפרדסיה, ברחוב מרווה, כאשר עובד נפגע מחפץ שנפל על ראשו. הוא נפצע ופונה באורח בינוני לבית החולים בילינסון. התאונה השנייה אירעה שעתיים אחר כך, ב-09:16, באשלים שבנגב, כאשר עובד בן 38 נפל מגובה, נפצע באורח בינוני ופונה לבית חולים סורוקה במצב בינוני עם חבלה בחזה.
ביום חמישי אירעה התאונה השלישית, כאשר באשקלון קרסה תקרה אקוסטית, עובד נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים ברזילי כשהוא במצב בינוני.

תודה על העזרה באיסוף המידע ניצן צבי כהן Hilit Yanai-Levison ול – European Union in Israel על התמיכה בפרויקט.

פרויקט "נרתמים" ימשיך להיאבק להגדלת הפיקוח והאכיפה בכלל אתרי הבנייה, ובפרט באתרים בהם התרחשו תאונות בהם נפצעו עובדים באורח בינוני.