01-06-2020

חמישה עובדים נהרגו בתאונות עבודה בענף הבניין במהלך חודש מאי. יהי זכרם ברוך.

תאונת העבודה הראשונה אירעה ב-30.4, באתר בנייה בהוד השרון, כאשר סאמי דבש, בן 50, נפל מגובה ונפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים בילינסון כשהוא מחוסר הכרה, וב-1.5 נפטר מפצעיו.

ב-10.5 אירעה תאונת עבודה קטלנית באתר בנייה של חברת אשטרום, באור עקיבא. עובד שעבד במקום, מהגר עבודה ממולדובה, נפל מקומה חמישית. כוחות של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. החקירה הועברה למפלג פלס, 5 איש נחקרו באזהרה, ושניים נעצרו. לחברת אשטרום מוניטין שלילי ביותר- משנת 2017 עד לנקודת זמן זו נהרגו 5 עובדים באתריה.

ב-14.5 אירעה תאונת העבודה הקטלנית השלישית, כאשר עובד בן 35 נפל מגובה באתר בנייה של חברת תדהר ברחוב צ'לנוב בתל אביב. העובד נמחץ בין במת הרמה לבין תקרה במבנה.  כוחות מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ולבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

תאונת עבודה קטלנית רביעית אירעה ב-17.5, באתר בנייה של חברת שתית בע"מ, בגבעת שמואל. התאונה אירעה כאשר העובד נפל מגובה. כוחות של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו. בדיקה העלתה כי לא הותקנו במקום גדרות ומעקות כנדרש.

בסוף חודש מאי, ב-31.5 נהרג אשרף אסעד איוב, 47, ממג'דל שמס. אשרף אסעד איוב עבד ביישובו באתר בנייה, ובמהלך עבודתו נפל מגובה. כוחות של מד"א הגיעו למקום אך נאלצו לקבוע את מותו.

בנוסף לאבדות בנפש, בחודש מאי 19 עובדים נפצעו, 5 מהם באורח קשה.