20-03-2018

#למען_יראו_ויראו. מעסיק לא שילם שכר מינימום וזכויות סוציאליות לשלושה עובדי חקלאות – ובית המשפט פסק להם מעל חצי מיליון שקלים פיצויים.

חקלאי שהעסיק במשק שלו שלושה מהגרי עבודה ופיטר אותם בלי לשלם להם שכר מינימום, זכויות סוציאליות או פיצויי פיטורים נתבע בבית הדין לעבודה – ונדרש לפצות אותם ב543,000 ₪ http://bit.ly/2HPdbhG

שלושה מהגרי עבודה מתאילנד, אשר עבדו עבור חקלאי במושב עמיעוז שבדרום, תבעו את מעסיקם על כך שלא שילם להם לא פיצויי פיטורים, לא זכויות סוציאליות ואפילו לא שכר מינימום. השלושה עבדו בעבודות חקלאיות שונות במשק של החקלאי, כאשר אחד מהם עבד במשק במשך 8 שנים, והשניים האחרים כ5 שנים. באוגוסט 2015, החקלאי הודיע לעובדים על פיטוריהם, ואמר כי עליהם להפסיק לעבוד במשק שלו מאחר ואשרת העבודה שלהם פגה.

הם ביקשו את המגיע להם לפי חוק – תשלום פיצויי פיטורים, פנסיה, דמי הבראה ודמי חופשה, אך המעסיק התעלם מבקשתם. כשהם ניסו לפנות לשגרירות תאילנד לעזרה, הם לא נענו. על כן, פנו לבית הדין לעבודה לאחר חודש, וסיפרו גם כי לאורך כל תקופת העסקתם, לא שולם להם שכר מינימום. המעסיק הכחיש את הטענות שלהם בנוגע לשכר ולזכויות הסוציאליות, וטען כי הוא שילם להם את השכר במלואו ואף מעבר לכך, וגם כיסה את הוצאות המחייה שלהם. בנוסף, הוא התנער מהדרישה לפיצויי פיטורים, ואף דרש ששניים מהעובדים יפצו אותו וישלמו דמי הודעה מוקדמת, מאחר ועזבו את מקום העבודה במקום, ולא המשיכו לעבוד במשק עד תום האשרה.

כאשר נדרש על ידי השופט מהמעסיק להפיק הוכחות וביסוס לכך ששילם להם את שכרם ואת זכויותיהם הסוציאליות במלואם, הוא נכשל בלעשות זאת, ואף לא הציג את תלושי השכר של שלושת העובדים. השופט קבע כי דבר זה מצביע על כך ששכר העובדים לא נרשם בצורה מסודרת מעולם לאורך כל תקופת ההעסקה שלהם – בניגוד לחוק.

לכן, השופט פסק לטובת העובדים, וקבע כי על החקלאי לשלם לשלושתם סכום כולל של השלמת שכר, פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות בגובה של כ543,000 ₪, וכן גם הוצאות משפטיות. ולמרות זאת, שני העובדים אשר עזבו את מקום עבודתם טרם תום האשרה שלהם, נדרשו לשלם דמי הודעה מוקדמת בגובה של 4,650 ₪.

למצולמים אין קשר לכתבה. מקור התמונה: http://maki.org.il/en/?p=2860