30-05-2018

מוניר סאלח סלמאן منير صالح سلمان 34, הוא ההרוג המספר ה-17 בתאונות עבודה בבניין לשנת 2018. סלמאן, תושב הכפר עיזבת סלמאן שבנפת קלקיליה.

סלמאן עבד בבני ברק, ברחוב הרב שבזי, באתר בנייה של החברה "יש לי אור חברה לבניין בע"מ". אורה של החברה לא האיר את חייו הוא, והוא נפל הבוקר מגובה של שמונה מטרים. כוחות של מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו. נפילה מגובה מהווה סיבה של כשני שליש מסיבות המוות באתרי הבנייה.

סלמאן הוא ההרוג השני השבוע. שנת 2018 אינה מבשרת טובות עבור עובדי הבניין: בנקודת זמן זו לפני כשנה נהרגו 13 עובדי בניין. המשמעות היא עלייה של 30% במספר העובדים ההרוגים באתרי הבנייה בחודשים ינואר עד מאי 2018, לעומת אותם חודשים בשנת 2017.

סלמאן כאמור אבד את חייו עקב נפילה מגובה. רק בתחילת השבוע התהדר שר העבודה והרווחה חיים כץ בכותרות לפיהן הוא הנחה את גורמי המקצוע לפעול להחלת התקן האירופי על הפיגומים בישראל והתקנת רשתות מונעות נפילה. נכון להיום התקן המחייב נכון לסוף שנות ה-80'.

בואו נאמר את האמת – הנחייה זו אין בה דבר וחצי דבר. אין לו"ז, אין ידיעה מתי יקרה, זה יכול להימרח שנים או לא לקרות כלל. את חייו של סלמאן המילים הריקות כבר לא יצילו. הוא לא יוכל לראות את ילדיו גדלים, להיות סב. כל זאת נגזל ממנו, בגלל מדיניות ממשלתית פושעת שאינה רואה את הערך בחייו.

יהי זכרו ברוך.