15-07-2018

מוחמד עאהד זיאדאת, בן 19 בלבד, מכפר מוקייבלה בצפון, איבד את חייו הבוקר – באתר בו נבנית תחנת הכוח "אגירה שאובה בגלבוע", פרויקט של משרד האנרגיה המוקם על ידי שותפות 'אלקטרה בניה' ו- 'סולל בונה'.

זיאדאת ז"ל עבד בתחתית פיר ענק יחד עם עוד 10 מחבריו לעבודה, כאשר נפל עליהם דוד בטון מגובה 50 מטר, אשר ככל הנראה התנתק בשל כשל בכבל ההרמה של העגורן.

לאחר פעולות חילוץ ממושכים, חולצו בשלום 6 עובדים, 2 עובדים פצועים באורח בינוני ו-2 קל, אך את זיאדאת לצערנו לא ניתן היה להציל.

זיאדאת הוא ההרוג השלישי, מאז 2015, באתר בו מוקמת תחנת הכוח "אגירה שאובה בגלבוע". תחנת הכוח היא פרוייקט ציבורי, הנבנה עבור המדינה, באמצעות שותפות של החברות 'סולל בונה' ו'אלקטרה בניה' – מהחברות הבכירות במשק ושיאניות מוכרות בתחום התאונות הקטלניות באתרים בייזומן ובביצוען.

מאז 2015 נהרגו באתרים ביזום ו/או ביצוע אלקטרה: בניה 7 עובדים.

מאז 2015 נהרגו באתרים ביזום ו/או ביצוע 'שיכון ובינוי – סולל בונה': 6 עובדים, מתוכם 3 רק השנה.

בנוסף לתאונה מהיום, השבוע שני עובדים– בני 53 ו-60 – נפלו מגובה רב ונפצעו. ביום שלישי (10.7) נפל עובד בניין לתוך בור ביישוב חורה ונפצע באורח בינוני, הועבר לבי"ח סורוקה כשהוא סובל מחבלות בראש ובחזה. ביום רביעי (11.7) נפל עובד באתר בנייה בחיפה, מגובה שלוש קומות, הוגדר כפצוע קשה וסובל מפגיעה רב מערכתית, הועבר להמשך טיפול לבי"ח רמב"ם.

את התוצאה המצערת של השבוע, ושל היום בפרט, לא היינו רואים אם רשויות המדינה היו עושות את המוטל עליהן ונוקטות בפעולות אכיפה והרתעה כפי שמצופה מרשויות הפועלות למען הציבור וכנאמניו. אילו קבלנים היו משלמים ביוקר, גם בכיסם וגם בחירותם על ידי מאסרם בגין ההפקרות המשתוללת באתריהם, חייהם של רבים מהעובדים היו ניצלים.

חייו של מוחמד זיאדאת נגדעו בטרם עת על לא עוול בכפו.

יהי זכרו ברוך.