22-04-2008

מאת: מאיה לקר, Ynet

בית הדין הצבאי קבע כי ג'ון גוד יבואה יפוצה על ידי קצין צה"ל שהיכה אותו, אבל הוא לא מבין איך זה שהוא עדיין יושב בכלא. "התעללו בזכויות שלי", הוא אומר ל-ynet, "ואני עדיין לא יודע מתי אצא מפה ומתי אקבל את הפיצויים".

אני מחכה להשתחרר מהכלא, ולקבל את הפיצויים. קיבלתי עונש כפול – גם הרביצו לי ואני גם יושב בכלא" – כך התלונן היום (ב') בשיחה עם ynet ג'ון גוד יבואה מגאנה, הפליט שהוכה על ידי קצין צה"ל ובית הדין הצבאי קבע שיפוצה ב-1,500 מכספו האישי של הנתבע.

פסק הדין התקדימי קבע כי הקצין שהורשע סטר פעמיים למסתנן, חבט בו באגרופו וכיוון לעברו את נשקו – ולפיכך ייקנס ודרגתו תעוכב. בית הדין הצבאי הטיל את העונש התקדימי, למרות שמדובר בקצין שנפצע קשה בעזה וזכה לאות מצטיין הרמטכ"ל.

"יש לי כאב ראש", חוזר ואומר יבואה. "אני לא יודע מה יקרה לי בעתיד, ומתי ארגיש טוב יותר. כרגע אני פשוט חלש. אמנם אני חש קצת טוב יותר, אבל עדיין לא מבין איך זה שאני בכלא".

יבואה מרוצה מכך שמי שהיכה אותו הובא לדין: "הוא טען שניסה להגן על עצמו, אך בסופו של דבר הודה במעשים – וזה מרגיש טוב. הוא הודה שהרביץ לי וניסה להרוג אותי".

יבואה טוען כי הוא נמצא כבר כחודש בכלא מעשיהו. לדבריו, טרם המשפט אנשי מוקד הסיוע לעובדים זרים טיפל בו והשיגו לו אישור שהייה זמני – עד להחלטת בית הדין בעניינו. מרגע שניתן פסק הדין, כך הוא מספר, נשלח לכלא מאחר שאין לו אישור שהייה תקף.

"אם לא אקבל אישור שהייה, אעזוב את ישראל. נעלבתי מהיחס כלפי, החייל התעלל בזכויות שלי", אומר יבואה. "אני עדיין לא יודע מתי ישחררו אותי ומתי אני אקבל את הכסף".