09-04-2018

אז יש מי שיצא לחופש בחג, כמו מפקחי מנהל הבטיחות במשרד העבודה, שללא ספק מגיע להם חופש לאחר שבימים כתיקונם יש רק כ-22 מפקחים ל-13,000 אתרי בנייה לפחות. אבל בזמן שלהם אולי מגיע חופש, עובדי הבניין המשיכו לעבוד, לסכן את עצמם, בזמן שמי שאחראי על אכיפת בטיחותם בעבודה, נמצא בחופש.

והחופש אכן גבה מחיר מהעובדים, התאונות, לא יצאו לחופשה.

כך ביום שלישי התרחשו שתי תאונות עבודה: הראשונה התרחשה ברמת גן, בכניסה לבית החולים תל השומר כאשר שופל פגע בתמרור אשר נפל על עובד. העובד פונה במצב קשה לבית החולים, שלמזלו היה ממש קרוב…

עובד נוסף נפצע בשעות הצהריים באתר בנייה בבית ספר כרמים במודיעין, כאשר נפל מגובה של 6 מטרים. גם כאן שיחק לו המזל והוא נפצע באורח בינוני בלבד ופונה לבית החולים "אסף הרופא".

תאונה שלישית אירעה בחיפה ביום רביעי, כאשר עובד נפל מגובה ברחוב גרינבוים ופונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני.

עוד בתחילת השבוע הוגשה תלונה לוועד מפעילי עגורן צריח בישראל בעקבות תיעוד של פועל בניין סיני המפעיל מנוף בניגוד להוראות החוק לפיו הפעלת מנוף באמצעות מהגרי עבודה ועובדים לא מוסמכים אסורה, כל זאת עקב מטרת החברות לחסוך בהוצאות שכר של מנופאים מוסמכים. לכתבה המלאה:
http://www.davar1.co.il/118929/…

בקיצור, שם המשחק הוא חיסכון חיסכון חיסכון. שהעובדים ימשיכו לעבוד בלי לקחת חופש, גם אם מינהל הבטיחות בחופש, ולשלם כמה שפחות, בכל מקום שאפשר.