11-09-2017

**ההרוג ה-24 מתחילת השנה – עובד נדרס למוות במסגרת עבודות תחזוקה של כביש 6**

בליל אמש, סמוך לשעה חצות, נדרס למוות עובד על ידי משאית, במסגרת עבודות תשתית ותחזוקה בכביש 6, סמוך למחלף קסם. מדוברות המשטרה נמסר כי שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירה, ממנה עלה כי מדובר באתר עבודות בכביש, ונהג המשאית והמנוח עובדים במקום. עוד נמסר כי הועבר דיווח לחוקר תאונות עבודה במינהל הבטיחות. אתר ווינט מציין כי
העובד מתח סרט סימון בנתיב העבודה, ונהג המשאית שלא הבחין בו נסע לאחור ודרס אותו למוות. לכתבת וואינט.

נציין כי מינהל הבטיחות במשרד העבודה אינו כולל את תאונות הדריסה הרבות של עובדים תחת מוטת אחריותו, בטענה כי אין מדובר בתחום הסדרת הבטיחות בעבודה אלא עבירות תנועה. עמדה זו מקוממת ותמוהה שכן התנהלות כלי רכב, וכלי רכב כבדים במיוחד, הינה חלק אינטגרלי משגרת העבודות באתרי בניה ותשתיות, והסדרת פעילותם כרוכה ישירות בדאגה לבטיחות העובדים בתוכם.

ההרוג הלילה הינו ההרוג ה-24 בתאונות בניין ותשתיות מתחילת השנה הנוכחית. 155 עובדי בניין נוספים נפצעו בתאונות בניין השנה באורח קשה עד בינוני – פציעות שמשמעותן לא פעם נכות לחיים, אובדן כושר עבודה, צלקות וטראומה קשה ושיקום ממושך.

החוק מחייב את מינהל הבטיחות לעצור את העבודות באתר למשך יומיים לפחות, אך טרם נמסר כי הוטל צו להפסקת העבודה. זהות החברה המבצעת את העבודות טרם הובהרה גם היא.

*אתר פאנט מדווח כי ההרוג עסק בעבודות תחזוקה, והינו ישראלי-יהודי. התמונות מזירת התאונה דרך ארגון זק"א.