20-03-2019

אתמול נהרג עובד הבניין ה-10 בתאונות עבודה בענף הבניין, וה-19 בתאונות עבודה בכלל. תאונת העבודה אירעה בשעות הבוקר, בעיר חריש, אשר שני עובדים נהרגו בה רק ביום ראשון. בתאונת העבודה אשר אירעה אתמול, נפל עובד, 34, כל הידוע עובד זר ממולדובה, מקומה שש אל מותו, באתר הבנייה בבניית החברה הקבלנית "יצחק שטרן". כוחות הצלה ומד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו.

אל לבעלי החברה הקבלנית "יצחק שטרן" לחשוש. איש לא באמת יחקור את נסיבות מותו של עובד זר ממולדובה. איש לא יחזור אל המשפחה עם תשובות איך נהרג יקירן. האם נאכפו הכללים הבטיחותיים? האם הוקצו המשאבים האנושיים והכלכליים למנוע תאונה זו? או לאו? רשויות האכיפה והחקירה בישראל אינן עושות את הנדרש מהן, אינן אוכפות באופן שוטף על אתרי הבנייה את הנדרש כדי למנוע את התאונות, וגם כשאלו קורות, הן אינן נחקרות, ואיש אינו נותן את הדין.

ואכן, בתגובה לאירועי השבוע יצא משרד העבודה והרווחה והודיע ששלח את מפקחיו היום ובעקבות התאונה לעיר חריש, לשם סגירת אתרי בנייה מסוכנים, אבל אל תתנו לתגובה לבלבל אתכם – זה הנוהל. זה מה שצריך לקרות. זה לא צעד חריג. אל תדאגו בעלי חברות יקרים, עוד כמה ימים ובוודאי תחזרו לעבודה. חייו, משפחתו של ההרוג, יוותרו מאחור. אתם תמשיכו לשורת הרווח הבאה.