04-07-2018
ההפקרות באתרי הבניה שוב חוצה את גבולות האתרים!

הבוקר נפצע באורח קשה עובר אורח, בן 21, שנפגע בראשו מקרש עץ שנפל עליו מגובה, כשרכב על אופניים חשמליים סמוך לאתר בנייה ברחוב אצ"ל בחולון. הוא פונה לבית חולים איכילוב, במצב קשה עם חבלת ראש כשהוא מורדם ומונשם.
לפי פירסום ב'הארץ', ממינהל הבטיחות נמסר כי האתר לא היה מדווח למינהל, וכי צו הפסקת עבודה הוטל באתר. עוד צוין כי המשטרה פתחה בחקירה, ועצרה חמישה חשודים, בהם מנהל האתר.
https://goo.gl/Ex7Drs

זוהי הפעם השניה השבוע בה נפצע עובר אורח בשל נפילת חפצים מגובה באתרי בניה. ביום ראשון בסביבות השעה 23:30 נפגע גבר כבן 30, בראשו מחפץ שנפל כשהלך סמוך לאתר בנייה ברחוב מאה שערים בירושלים. הוא פונה לבי"ח הדסה עין כרם במצב קשה, עם חבלת ראש, מורדם ומונשם.

אמרנו בעבר שזה ענין של זמן עד שההפקרות באתרי הבנין הגובה מחיר יקר מציבור העובדים, תפרוץ את גבולות האתרים ותפגע בגוף ובנפש של כלל הציבור. את השיא ראינו בחודש פברואר השנה, בתאונת קריסת המנוף הנייד באתר בניה בכפר סבא. בתאונה זו נהרגה נטע רוטמן, ז"ל, שעמדה ברכבה ליד אתר הבניה, שבביצוע חברת 'שובל הנדסה'.

מאז התאונה הקטלנית, כלום לא השתנה. רשויות מקומיות שבלב תפקידן שמירה על שלום הציבור שבשטח שיפוטן, מתנערות מאחריות. גידור אתרי בניה, הבטחת מעבר בטוח לעוברי אורח ליד אתרי בניה והבטחת דיווח על פעילות הבניה למינהל הבטיחות, הן הדרישות המינימאליסטיות שעל כל רשות מקומית לקיים!

פרויקט נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין משותף לארגונים: קו לעובד, ארגון העובדים מען והטלוויזיה החברתית. הפרויקט ממומן על ידי האיחוד האירופי. European Union in Israel.