27-09-2020

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [290.75 KB]

 משרד העבודה פרסם לאחרונה טיוטת היתר להערות הציבור שעיקרו הרחבת מספר השעות הנוספות עד ל-25 שעות בשבוע. על פי נוסח ההיתר המוצע ניתן יהיה להעסיק עובדים 14 שעות ביום 8 פעמים בחודש וכלל מכסת השעות הנוספות לא תעלה על 90. עמדה של מספר ארגונים שנשלחה אתמול למשרדי הממשלה גורסת שהרחבת שעות ושבוע העבודה המוצעת תביא לעבודה בהיקפים של 150%, ותפגע בעובדים החלשים ביותר, שעובדים כבר כעת בעבודות שוחקות ובשכר נמוך וללא הגנת משפט העבודה הקיבוצי; כמו כן היתר זה עשוי לפתוח פתח למעסיקים לפטר עובדים או להוציאם לחל"ת במקביל להרחבת שעות העבודה של יתר העובדים; ויפגע במיוחד בנשים, נוכח מצבן בשוק העבודה ותפקידן הכפול כעובדות וכאימהות.

לדברי הממשלה מטרת ההיתר היא התמודדות עם היעדר עובדים בשל בידוד וסגירת מסגרות חינוכיות– כמפורט בעמדה המצורפת מטרה זו ניתנת להשגה באמצעים אחרים, כגון שילוב מאות אלפי מבקשי העבודה במעגל העבודה, וכי לכל הפחות יש לסייג את ההיתר לענפים מסוימים, לקבוע בו תנאים ולכלול בו חובת דיווח מצד מעסיקים אשר יעסיקו את עובדיהם בשעות נוספות כאמור בו.

מצורפת העמדה המלאה והמפורטת עליה חתומים הארגונים הבאים: קו לעובד, האגודה לזכויות האזרח בישראל, איתך- מיכל משפטניות למען צדק חברתי, הקליניקה לזכויות בעבודה במרכז הבינתחומי בהרצליה והקליניקה לזכויות עובדים באוניברסיטה העברית.

על המדינה לעודד מעסיקים לשלב מבקשי עבודה בשוק העבודה ולא להגדיל את הנטל על העובדים הקיימים.