19-05-2008

מאת: אחיה ראב"ד, Ynet

פועל בניין כבן 35 נהרג אחר הצהריים (יום ב') בתאונת עבודה שאירעה באתר בנייה בקרית מוצקין. האיש נפגע לאחר שצינור המשמש להזרמת בטון ליציקה הוטח בראשו.

התאונה אירעה סמוך לשעה 16:00 באתר בנייה ברחוב ברק בקריית מוצקין. עובדים הקימו באותה שעה מבנה ויצקו עמודי בטון במקום. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום עמלו במשך שעה ארוכה על חילוץ הפועל, שנפל לתוך תבנית היציקה. צוות טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק אף הוא למקום נאלץ לקבוע את מותו.

מבדיקת התאונה עולה כי הפועל עמד על קיר לבנים וניתב את צינור המשאבה, שהזרימה בטון מהמערבל לתבנית היציקה. לפתע התערער שיווי המשקל של המשאבה, ככל הנראה לאחר שאחת מרגליה קרסה. כתוצאה מכך פגע הצינור בראשו של הפועל. הוא נלכד בין הברזלים שבתבנית היציקה, ולמקום הוזעקו צוותים של כיבוי אש ומד"א.

מפקד המשמרת בכיבוי האש, רשף פיני סיסו, ציין כי הכוחות נאלצו לפעול בזהירות יתרה כדי שהקיר לא יתמוטט. לדבריו, רק לאחר פעולות מורכבות הצליחו לחלץ את האיש מהתבנית. לצוותי מד"א-כרמל שכבר היו אז במקום לא נותרה ברירה לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה והעבירה הודעה למשרד העבודה והרווחה.

במקביל, אירעה תאונת עבודה אחרת בקריית ביאליק, שם נפל פועל כבן 30 לפיר של מעלית מגובה של כחמישה מטרים. האיש נחבל בכל חלקי גופו, ובעיקר בגבו. צוות של מד"א-כרמל העניק לפצוע טיפול ראשוני במקום ופינה אותו לבית החולים בנהריה. מצבו מוגדר בינוני.