06-09-2015

חנה זוהר פרידה אייקוןביום חמישי, ה-20.8, התכנסו יחדיו פעילי העמותה, עמיתים לדרך, שותפות למאבק, חברות וחברים – כדי לציין במאורע חגיגי את פרישתה לגמלאות של מייסדת קו לעובד – חנה זוהר. חנה אמנם תמשיך להתנדב ולהשפיע, אך היא גם פורשת לגמלאות לאחר 25 שנים של יצירה עשירה ועשיה פורצת דרך. זו היתה מסיבת הוקרה ותודה לחנה, על מה שהיה ועל מה שעוד יהיה. התכנית כללה דברי סיכום ואהבה, מוזיקה מרקידה וכיבוד משובח.

קצת מתוך הנאום החם שנשא עלא חטיב, מנהל העמותה:

"הכרתי את חנה בסוף שנות השמונים. בימים ההם סייעה חנה לעובדים הפלסטינים ואני ניהלתי את המוקד להגנת הפרט.  במוקד טיפלנו בהפרת הזכויות של הפלסטינים, ונושאים שקשורים לזכויות בעבודה הפנינו כמובן לחנה – עוד לא היה אז קו לעובד! רק חנה זוהר. לאחר מכן חנה שינתה את שמה לקו לעובד !…

כבר אז ראינו את הניצוץ בעיניים של חנה. הנושא של זכויות עובדים היה מבחינת חנה נושא קדוש וחשוב שאסור לפגוע בו. חנה הסתובבה בכל המקומות שבהם התרכזו עובדים: הקשיבה להם, ייעצה להם ולמדה מהם. חנה ידעה לקחת את הידע הרב שצברה וחוללה שינוי – היא מעולם לא הסתפקה בפחות ממה שמגיע לעובדת ולעובד. לחנה יש יכולת מדהימה לזהות מגמות פוגעניות ונצלניות בשוק העבודה, ולא פעם חנה צפתה מראש התפתחות של תופעות מסוג זה והתריעה על כך.

חנה ידעה לדחוף ולקדם הגנה על זכויות העובדים. היא הייתה הדוברת, הלוביסטית וגם היועצת המשפטית. לאורך כל הדרך גם לא זנחה את דרכי המחאה החברתית ולא רק בנושאים הקשורים לזכויות עובדים. חנה לאורך כל השנים הייתה פעילה חברתית ופוליטית.

חנה חוללה מהפך ביחס לעובדים בכלל ולעובדים הזרים בפרט. השמירה על זכויות האדם הם חלק מחנה, ואין ספק שהיא הטביעה חותם גדול בעשייה בתחום זה במדינת ישראל.

חנה היקרה, יישר כוח!"

 

אירוע פרידה חנה זוהר 20