18-10-2020

סקר "קו לעובד: – מגוריהם של רבים מעובדי החקלאות התאילנדים אינם עומדים בדרישות החוק המינימאליות. בישראל כ-23,000 עובדי חקלאות מהגרי עבודה מתאילנד. העובדים סובלים משלל הפרות של זכויותיהם, ובהן הזכות למגורים הולמים.

לאור המצב ערך "קו לעובד" סקר פייסבוק בקרב עובדי החקלאות, 178 במספר, ובו בחן הם הללו מקבלים את תנאי המגורים המגיעים להם כמפורט בתקנות עובדים זרים, המפרטות את התנאים המינימליים הנדרשים ללינה ומגורים של מהגרי עבודה. העובדים נדרשו לענות על כל תקנה, והאם הם תנאי המגורים שלהם עונים לה, או לאו.

התוצאות מדאיגות מאוד. כמחצית העובדים בממוצע אינם מקבלים את המגיע להם בחוק. זאת למרות העובדה ש-10% משכרם מנוכה בגין תשלום על מגורים והוצאות נלוות. למרות המצב החמור, אכיפת זכויותיהם על ידי הרשויות דלה מאוד. מרבית העובדים חוששים להתלונן ולאבד את עבודתם. כך קורה שהם מובאים לישראל בכדי לבצע עבודה הכרחית וחשובה, אך מופקרים לרצון המעסיק, תוך הפרה חוזרת ונשנית של זכויותיהם הבסיסיות.

בין ממצאי הסקר:

56.2% מהמשיבים ענו שאינם מקבלים הסקה, 52.8% שאינם מקבלים אוורור.

52.8% מהעובדים אמרו כי מוקצה להם שטח מגורים קטן מהמגיע להם בחוק.

43% מהעובדים ענו שאין להם מספיק מי שתייה.

42.9% אין תמיד מים חמים.

52% העידו שהשירותים והמקלחת אינם תקינים.

נתונים אלו מתווספים לנתונים שפורסמו בעבר על הפרה חוזרת ונשנית של שכר המינימום בקרב העובדים, ותלונות נוספות המתקבלות לפיהן רבים מהעובדים מתגוררים בקונטיינרים, ללא חלון או אוורור. בלי יכולת לנעול את חדרם ובסביבת עבודה לא בטיחותית.

למסמך המלא:

אם אינכם רואים אל הדו"ח לחצו כאן

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [580.16 KB]