16-12-2015

ביום שלישי ה- 15.12.2015 השתתפו נציגי קו לעובד בדיון בועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא תאונות עבודה בענף הבנייה. הדיון היה רב משתתפים ויעיל יחסית לדיונים קודמים שהתנהלו בכנסת בהקשר זה. להלן דברי הסיכום של הוועדה מפי יו"ר הוועדה, חבר הכנסת אלי אלאלוף, אשר בשונה מדיונים קודמים בנושא, כוללים החלטות קונקרטיות ומשמעותיות:

◄מפאת החשיבות שאני רואה בנושא תאונות הבניין, אני מבקש בהסכמת חברי הוועדה להשאיר את הנושא לטיפול מליאת הוועדה. במידת הצורך תקים הוועדה צוותים לתת-נושאים.

◄הוועדה תתכנס אחת לשלושה חודשים, באמצע כל רבעון, כדי לשמוע דיווחים ולקבל החלטות ככל שיידרש לקידום פתרונות.
◄אנחנו קוראים לכל גורמי הממשלה בהובלת משרד הכלכלה, רשם הקבלנים, פרקליטות המדינה והמשטרה- לתאם את הפעולות הנדרשות בכל הנוגע לשמירה על בטיחות בעבודה לבחון הקמת מטה בעניין זה או כל פעולה אחרת הנדרשת לקידום הנושא.
◄קוראים למשרד הכלכלה, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה להסדיר תקינה למפקחים, להגדיל את מספר התקנים, ולאייש את כל 24 תקני המשרות הבלתי מאויישים, וזאת בתוך 3 חודשים, לרבות באמצעות חוזים מיוחדים.
◄קוראים לשיפור תנאי העבודה של המפקחים: גובה השכר ותנאי העבודה – ולמציאת כל הפתרונות הנדרשים לשם כך.
◄הוועדה קוראת לרישום כל הפרות של כללי הבטיחות במקומות העבודה אצל רשם הקבלנים.
◄מכריזים על שנת 2016, המתחילה בעוד שבועיים, כשנת עידוד הבטיחות בעבודה.
הוועדה תקיים ישיבה אחת ל-3 חודשים בנושא, כולל צוותי משימות מטעמה.
◄מבקשים מהמנהלת לרפורמה בדיור לשבת עם משרד הכלכלה ולבדוק השלכות הרפורמה על בטיחות העובדים.

 

מצ"ב נייר עמדה שנכתב ע"י עו"ד גדיר ניקולא מקו לעובד בשם "הקואליציה למאבק בתאונות עבודה בענף הבניה". הנייר הוגש לחברי הכנסת לקראת הדיון:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [450.22 KB]