09-12-2015

ב-9.12 התכנסה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לדון בהצעה מחודשת של משרד הכלכלה לתיקון חוק עובדים זרים, כמתחייב מפסיקת בג"ץ לפני כשנה וחצי בעתירה של ארגון קו לעובד. ההצעה הנוכחית, כמו גם ההצעה הקודמת, היא פרשנות שערורייתית לפס"ד של בג"צ אשר קבע באופן חד משמעי כי על המדינה לקרב את הסדרי הביטוח של מהגרי עבודה ותיקים לאלו של התושבים הישראלים. תחת מימוש פס"ד החליטה המדינה להגדיל את הניכויים החודשים משכרם של כלל עובדי הסיעוד בעבור דמי בריאות וזאת על מנת לממן פיצויים חד פעמיים לעובדים ותיקים אשר איבדו כושר עבודה ובלבד שיעזבו את הארץ.

יו"ר הועדה, ח"כ אלאלוף, קרא בסיומו של הדיון למשרד האוצר והכלכלה לבחון פעם נוספת את הצעתם לאור הביקורות ונמנע מקיומה של הצעה. הצעה מתוקנת של המשרדים אמורה להיות מוגשת ליו"ר הועדה בתוך 45 ימים, לישיבת המשך.

קו לעובד והאגודה לזכויות האזרח: "יש להשתומם על האופן בו 'מימוש' פסק דין נעשה באמצעות הגדלת הניכויים משכרן הזעום, הנופל משמעותית משכר המינימום, של העובדות. […] תחת מימוש הזכות לבריאות של מהגרות עבודה שמוציאות פה את מיטב שנותיהן, ועובדות בעבודה מפרכת הכרוכה בנזקים בריאותיים מוכחים, ההסדר החדש מוביל לפגיעה כלכלית ישירה בהן. שכרן הנמוך ממילא יצטמק עוד יותר על מנת לממן הסדר לקוי, שאינו עולה בקנה אחד עם פסיקת בית המשפט העליון. המדובר בציניות לשמה, ובעיוות מוחלט של פסק הדין".

לקריאת כתבת אילן ליאור בעיתון הארץ בנושא

לקריאת הטור "המטפלת התקלקלה? תטיסו אותה הביתה!" מאת עידית ליבוביץ', רכזת תחום סיעוד: https://goo.gl/LhpjqF

לקריאת נייר העמדה המלא:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [248.83 KB]