15-04-2007

מאת: רותי סיני, הארץ Online

כתב אישום חמור הוגש באחרונה נגד תושב גן-יבנה, החשוד בביצוע אונס ומעשים מגונים באזרחית סינית שטיפלה באמו, ובמעשים מגונים במטפלת פיליפינית של אמו. בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון השבוע בבקשת המדינה לעצור את החשוד, מישאל סרי, עד תום ההליכים.

העובדת הסינית הועסקה מינואר השנה בטיפול באמו בת ה-87 של סרי, שרתוקה למיטתה וזקוקה לטיפול סיעודי צמוד. היא גם נדרשה לבשל ולנקות את הדירה, שבה מתגורר גם סרי בן ה-45. לפי כתב האישום, סמוך לתחילת עבודתה נכנס סרי לחדרה של המטפלת, ליטף ונישק אותה ונגע בחזה שלה עד שהדפה אותו והוא יצא.

בהזדמנויות אחרות משך בחוזקה בשיערה וניסה לנשק אותה. באחת הפעמים ברחה לבית אחיו שגר בסמוך. לפי כתב האישום, סרי נגע במטפלת בוויברטור שהחזיק וניסה להחדירו לישבנה, נהג לשפשף את איבר מינו בנוכחותה עד שהגיע לסיפוק, ובאחד הימים נכנס לחדרה, נשכב עליה ואנס אותה על אף שניסתה להתנגד.

לאחר כחודש וחצי, משלא יכלה יותר לסבול את המצב, עזבה העובדת את הדירה למרות חששה שבכך תאבד את מעמדה החוקי בישראל. היא פנתה ל"קו לעובד" שהיפנה אותה למשטרת ההגירה. בעקבות חקירתה ועימות שנערך בינה לבין סרי, המשטרה איתרה אשה נוספת שטיפלה באם, אזרחית פיליפינית שאף היא דיווחה על פגיעות מיניות שביצע בה סרי.

לדברי ד"ר יובל לבנת, היועץ המשפטי של "קו לעובד", העמותה מטפלת מדי שנה בעשרות תלונות של עובדות זרות על תקיפות מיניות מצד מעסיקים או בני משפחותיהם.