24-01-2018

ר' היא רופאה בת 70, שעלתה לארץ בשנת 1993 מברית המועצות. בשנת 1999, לאחר שעברה את כל הבחינות הנדרשות, היא נכנסה לעבודה בקרן למפעלי שיקום מוגבלים כמאבחנת נוירולוגית לילדים. כאשר הגיעה לפנסיה, קצבת הזקנה הדלה של הביטוח הלאומי, והפנסיה של כ200 שקל שחסכה במקום עבודתה הראשון בארץ, לא הספיקו לה כדי להתקיים בכבוד, אז המשיכה לעבוד בקרן.

אחרי למעלה מ18 שנים(!) שבהן עבדה בקרן, לפתע העובדת הוזמנה לשיחה שבה היא פוטרה, תוך הטענה שאינם יכולים להמשיך להשתמש בשירותיה מאחר ולא עברה התמחות ישראלית בתחום. בבלבול מוצדק, ר' פנתה למנהלת מרכז האבחון, שמצידה אמרה שלא פוטרה – זאת למרות שלא שובצה באף עבודה כבר 4 חודשים.

ר' פנתה אלינו בחודש נובמבר והגיעה למשרדי "קו לעובד" כדי לקבל את עזרתנו. בדקנו את תלושי השכר שלה, וגילינו את הלא יאומן – לאורך כל הזמן שבו היא הועסקה, היא לא קיבלה לא דמי הבראה, לא חופש, ואפילו לפנסיה לא הפרישו לה! למרות שר' היא אישה משכילה, והיא מועסקת במקצוע שלה, באופן כל כך מזעזע ושיטתי לאורך שנים, מקום העבודה שהוא היא הועסקה ניצל אותה, הפר את זכויותיה והשתמש בהיותה מהגרת כנגדה בגיל מבוגר אחרי הרבה שנים של עבודה מקצועית ומסורה עבורם.

בעקבות הפנייה שלנו, המעסיקה הסכימה לשלם לה 3 שנות חופש מתוך 18, 7 שנות הבראה מתוך 18, את מלוא פיצויי הפיטורים ואת סכום הפנסיה שהיה אמור להיות מופרש בין 2008 ל2013 – כל אלה הגיעו לסכום כולל של 79,000 ₪. עקב גילה המתקדם, העובדת העדיפה לא להתחיל בתהליך משפטי ארוך ומייגע ולהסתפק בסכום חלקי זה בלבד.

גם אתם לא בטוחים אם משלמים לכם כראוי? גם אתכם מנצלים במקום העבודה ומפרים את זכויותיכם הסוציאליות? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, למען העובדים המוחלשים והמוחלשות ביותר במשק – פנו אלינו ב email@kavlaoved.org