07-09-2015

"שיעבדו וישתקו" – כך מתבטא הבוקר בחדשות גל"צ חיים רכס, בעל מפעל רכסים שבאזור התעשייה ברקן, כנגד עובדים פלסטינים "שמעיזים" לתבוע את זכויותיהם בבימ"ש.

מסמך שהגיע לידי עמותת קו לעובד חושף את כוונת רכס ובעלי מפעלים נוספים בהתנחלויות להתאגד ולגבש "רשימה שחורה" של עובדים פלסטינים אשר תבעו או תובעים את מקום עבודתם בדרישה לקבל את זכויותיהם – כחוק! כוונת רכס וחבריו היא למנוע – "כעונש" – מעובדים אלו קבלת אישורי עבודה בעתיד, בכל מפעל ישראלי. למעשה, אנו בקו-לעובד יודעים כי מדובר בפרקטיקה נפוצה בקרב בעלי מפעלים ישראלים ומר רכס פשוט העלה זאת על כתב.

הרמיסה העקבית של זכויות העובדים הפלסטינים, אחת הקבוצות החלשות ביותר בקרב ציבור העובדים בישראל, נראית למר רכס מוצדקת לאור השכר הזעום שביכולתם להרוויח בתוך הגדה. בפועל מדובר בהוכחה נוספת לעושק המתמשך של עובדים אלו, אשר רק מעטי מעט מהם מצליחים להגיע לביהמ"ש ולדרוש כדין את זכויותיהם שנרמסו. מרבית העובדים כלל אינם מודעים לזכויותיהם, או ליכולתם לתבוע בבימ"ש ישראלי את מעסיקיהם, ולכך כמובן מתווסף הפחד, המוצדק, מהשלכות מהלך זה – ע"ע נקמת בעל המפעל וביטול אישור העבודה לאלתר.

הקשיבו לדבריו השערורייתים של רכס, הבוקר בחדשות גלצ (מדקה 46) ולתגובת חנה זוהר, מייסדת קו לעובד:

בוקר טוב ישראל – 7.9.2015