28-02-2011

מאת: עידו סולומון, TheMarker

לרשימת הנחשדים בהעסקת עובד זר בביתם ללא היתר נוסף בסוף השבוע שם חדש: יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות מגדל שוקי הון. מורילו רוגליו, עובד זר מהפיליפינים, טוען כי הועסק במשך כ-14 שנה בעבודות ניקיון בבית משפחת וינשטיין בכפר שמריהו. לטענתו, בסוף ינואר פיטר אותו ויינשטיין – והציע לו 300 ליש"ט כפיצויים. העובד פנה לקו לעובד בבקשה לסיוע, הארגון פנה לוינשטיין, וזה הפנה לעורך דינו. כמה ימים לאחר מכן נעצר רוגליו בידי שוטרי מינהלת ההגירה, אך עורך הדין של וינשטיין טרם חזר לקו לעובד.

מתצהיר שיוגש הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב עולה כי בתחילה היה שכרו של רוגליו 800 דולר בחודש, והוא קיבל 200 שקל בכל סוף שבוע. מ-2002 ירד שכרו ל-600 דולר בחודש, ועוד 500 שקל בסופי השבוע. במהלך כל התקופה עד לפיטוריו עבד בניקיון, בבישול ובגיהוץ בבית המשפחה במשך חמישה ימים בשבוע, משבע בבוקר עד ארבע אחר הצהריים. הוא המשיך לעבוד גם בשעות הערב אם מעסיקו אירח בביתו. בתצהיר נטען כי במשך כל תקופת העסקתו, שהיתה ללא אשרת עבודה, לא קיבל רוגליו דמי הבראה, דמי חופשה, תשלום עבור שעות נוספות או עבור עבודה בימי מנוחה. בתביעה יבקש העובד מבית הדין לפסוק לו פיצויים בסך כולל של כ-200 אלף שקל.

עו"ד עידית לבוביץ' מקו לעובד: "ב-20.2 שוחחתי עם מר וינשטיין, שאמר שיעביר את העניין לטיפול עורך דינו, וארבעה ימים לאחר מכן נעצר העובד. אנו מקווים שמעסיקים בישראל יבינו שזכויות העובד אינן תלויות במעמדו החוקי, ושמאסר של עובדים על ידי יחידת עוז לא יגן עליהם מפני תשלום חובותיהם לעובדים".

ממגדל שוקי הון נמסר כי מדובר במקרה פרטי וכי יש לפנות לוינשטיין עצמו לתגובה.

וינשטיין לא הסכים להעביר את תגובתו לדברים.

לידיעה ב The Marker