18-07-2017
באיחור ניכר נענה משרד העבודה לדרישת פרוייקט נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין וחושף את ליקויי הבטיחות המסוכנים בגינם הוצאו צווים לאתרי בניה ברעננה, במסגרת מבצע אכיפה מיום ה25.5 (!). המענה נשלח באותו היום (18.7) בו נדרשת תשובת משרד העבודה לבית המשפט בבקשה לצו בינים בנושא זה עצמו.
 
כזכור, במסגרת עתירה עקרונית לבג"צ נדרש משרד העבודה לפרסם *במיידי* את הטלת צווי הבטיחות באתרי בניה על תוכנם, ולא בחלוף של 45 ימים כפי שמבקש משרד העבודה. אי-פרסומם של הצווים בזמן אמת, כמו גם פרסום מידע מוגבל בהיקפו שאינו כולל את מהות ליקוי הבטיחות בגינו הוטל הצו, ואת שמות החברות היזמיות באותם אתרי בניה, מסכן את שלום העובדים באותם אתרים, בכך שמונע מהם מידע בסיסי בזמן אמת, בדבר תנאי הבטיחות במקום העבודה בו הם נדרשים לעבוד, וגורם לכך שמצבים מסכני חיים הידועים למשרד העבודה נשמרים בסתר הרחק מעיני העובדים והציבור – אותם קורבנות בפוטנציה העלולים לשלם על כך בחייהם או בשלמות גופם. (לקריאת העתירה)
 
כפי שניתן לראות במכתב המצורף, מדובר בליקויים המסכנים חיי עובדים וחיי עוברי אורח, ובכלל זה גידורים, פיגומים לא תקניים, העדר ציוד מגן אישי, חשמל, העדר הדרכות ואישורי תקינות של כלי עבודה מרכזיים.
 
יתרה מכך, וכפי שניתן לראות בדוגמא הבאה העולה מהמידע שהועבר היום, באתר ברח' שברץ 15 ברעננה, בביצוע החברה הקבלנית 'מ. דיין חברה להנדסה בניין ופיתוח בע"מ', מצא המינהל במהלך מבצע האכיפה (25.5.2017), כי החברה המבצעת הפרה צו בטיחות שהטיל נגדה מינהל הבטיחות (ביום 22.3.2017) והאוסר את המשך העבודה, שכן האתר פעל ללא הנהלתו המתמדת והישירה של מנהל עבודה וזאת בניגוד לחוק. קרי – חודשיים ימים עברו מאז שהוציא מפקח המינהל את הצו ועד לביקור השני בו נמצא כי הליקוי עדין קיים והאתר ממשיך לעבוד בניגוד להוראות החוק ותוך סיכון וודאי!
 
הפרסום המיידי כפי שמבקשת העתירה התלויה ועומדת בבג"צ, יאפשר לעובדים ולציבור בכלל להיזהר מפני הליקויים בגינם הוצאו צווי בטיחות, וכן יאפשר לנו לעקוב אחר תיקון ליקויים אלה ולפעול בהתאם כאשר מתגלה כי נותרו על כינם:

 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [356.02 KB]