03-03-2017

השבוע היה לנו הכבוד לקחת חלק במפגש אזרחים מרגש, ערבים ויהודים מרמלה ורחובות, אשר נרתמו למאבק במחדלי הבטיחות הקשים באתרי הבנייה בארץ והתכנסו כדי ללמוד ולגבש דרכי פעולה ציבוריות. את המפגש ארגנו פעילי מרכזים לצדק חברתי בהובלתו של סרגיי אלימוב – מתנדב ותיק אשר כבר חודשים ארוכים עוזר למאמצי התיעוד של אתרי בניה מסוכנים, לפני ואחרי תאונות, ברחבי הארץ.

שבירת האדישות הציבורית למחיר הדמים הנורא שמשלמים עובדי הבניין היא יעד מרכזי והכרחי במאבק למען בטיחותם ושלום הציבור כולו. יוזמה אזרחית שכזו מפיחה בכולנו תקווה ומעניקה רוח גבית חשובה ביותר – לעובדים ולכל הפעילים במאבק! כן יירבו!

"חוזר מאחד המפגשים היותר חשובים ומרגשים שהייתי בהם. קבוצה של יהודים וערבים תושבי רחובות, רמלה וראשון לציון התכנסנו ל-3 שעות הערב ברמלה ללמוד על המחדל הלאומי שמתחולל בתחום הבטיחות בענף הבנייה. קיבלנו כלים פשוטים ואזרחיים לתיעוד והפצנו חומרי הסברה בשפות השונות בכדי לפעול גם בתחום ההסברה למען הבטיחות גם בקרב הפועלים ובעיקר הקבלנים ודעת הקהל. זוהי נקודת ציון של קבוצה שהתחילה להתגבש כבר לפני יותר משנה ועבורי הוכחה נוספת למשמעות של כח אזרחי בריא ונכון בחברה שלנו. עכשיו הקבוצה יוצאת לפעולה, יותר ממוזמנים להצטרף, זה פשוט ודחוף! ל-48 ההרוגים ב-2016 יש שמות ומשפחות, בכוחנו לפעול לשינוי המציאות הזאת! תודה לעינת פודחרני על השותפות וההרצאה המעולה , תודה לכל מי שהגיע ובמיוחד לסרגיי אלימוב שבצניעות ומסירות מוביל את הקבוצה ונתן לנו השראה וכלים ליכולת של אזרח לקום ולשנות" – יזהר כרמון, מרכזים לצדק חברתי