05-06-2014

לפי פרסום של אתר YNET, ההסתדרות החדשה תגיש תביעות משפטיות נגד משרדי המשפטים והתקשורת ושוקלת לתבוע גם את חברת החשמל על הפרות חוק העסקת עובדי קבלן בתחומי השמירה והניקיון בגופים ציבוריים. כך גילה נציג ההסתדרות יוסי ברבי, בדיון מיוחד על יישום החוק שנערך בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

הדיון נערך לבקשת חברי כנסת, בעקבות דו"ח ראשוני של ארגון קו לעובד שמצביע על "יישום חלקי והפרות ברורות של החוק". רכז תחום עובדי קבלן ב"קו לעובד", מרטין וילר, אמר כי "קיים חשש ממשי שהחוק לא יצליח להביא לשיפור משמעותי במצבם של עובדי הניקיון והשמירה, שבלאו הכי סובלים מתת-אכיפה של דיני העבודה".

וילר ציין כי במגזר הציבורי בולטות הפרות החוק ברשויות המקומיות שלא מחייבות במכרזים את קבלני כוח האדם המעסיקים שומרים ומאבטחים ביישום מלא של החוק, וטען גם הממשלה צריכה לשפר את דרכי האכיפה.

 החוק, שנכנס לתוקף לפני 3 חודשים, חל על הקבלן המעסיק הישיר ומטיל אחריות אישית על מנכ"לי הגופים מזמיני השירות. הוא מחייב מתן שורת הטבות לעובדי הקבלן, בתוכן העלאת שכר המינימום וההפרשות לפנסיה ופיצויים, קביעת הפרשות לקרן השתלמות, שיפורים בדמי ההבראה ומתן שי לחגים. את ההטבות יש לציין בתלושי השכר – אולם מעקב הארגון מצא כי בתלושים רבים חסרות הטבות, בעיקר הפרשות סוציאליות.

לקריאת הכתבה המלאה באתר YNET :

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4484299,00.html