24-02-2016

ביום ד', ה-24.12.2016 התקיים דיון בוועדה למעמד האשה בכנסת, בנוגע לדחיפות בהקמת ועדת המשנה לענייני עובדים זרים, ובנוגע לפעילות יחידת התיאום למאבק בסחר בבני אדם – לאור הפרסומים על הכוונה לצמצם את פעילותה וסמכויותיה.

ראו את כתבתו של אור קשתי בנושא:
4.2.2016 – משרד המשפטים מתכנן קיצוץ חד ביחידה המרכזית הנאבקת בסחר בבני אדם
http://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.2841385

ראו תגובת קו לעובד המלאה לידיעה:

"הטיפול בעבירת סחר בבני אדם בישראל מתחלק בין מספר גופים ממשלתיים. תפקידה של היחידה הוא חיוני לשם התיאום בין הגופים השונים. בין היתר דואגת היחידה להדרכה וסיוע בזיהוי הקורבנות, אפשרויות הסיוע הסוציאלי והמשפטי ואף מעורבת בטיפול הפלילי בעבריינים. ללא התיאום המתבצע על ידי היחידה לא ניתן יהיה לטפל בתופעת הסחר באופן אפקטיבי, וודאי שלא ניתן יהיה למגר אותה כליל.

מיום חקיקת החוק למניעת סחר בבני אדם חל שיפור משמעותי במאבקה של המדינה כנגד התופעה, וחלה ירידה ניכרת במספר הקורבנות, אך אנו רחוקים ממיגור התופעה. עם זאת, בעבודתנו השוטפת אנו עדים לא פעם למקרים העולים כדי חשד לסחר בבני אדם למטרות עבודה, ולעלייה מתמדת בהיקף הסממנים הנלווים לעבירה זו דוגמת גביית דמי תיווך לא חוקיים, כבילת עובדים למעסיקיהם ותנאי העסקה קשים תוך פגיעה וניצול מהגרי עבודה.

בשנים החולפות חלה נסיגה משמעותית בטיפול המדינה בתופעת הסחר בבני אדם, בין היתר עם ביטול יחידת סע"ר במשטרת ישראל, ביטול ועדת המשנה לסחר בנשים בכנסת ונסיונות של פוליטיקאים לעקיפת ההסכמים הבי-לטרלים להבאת עובדים זרים בענפי הבניה והחקלאות. עם סגירת יחידת התיאום למאבק בסחר בבני אדם מצהירה הממשלה דה-פקטו כי המלחמה בסחר בבני אדם אינה על סדר יומה. אנו רואים חשיבות עצומה בהמשך פעילותה של היחידה, ומקווים כי דינה של ההחלטה להיגנז."

ראו את נייר העמדה מטעם קו לעובד שהוכן לקראת הדיון בוועדה:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download/להורדת המסמך [230.14 KB]