02-01-2017

הדס תגרי:

"ההרוג ה-48 לשנת 2016: ארכאן (ואסף) אבו הנייה בן 27, שנפצע בשבוע שעבר באתר בנייה בפתח תקוה, נפטר אמש מפציעתו האנושה בבית החולים ביילינסון

ארכאן (ואסף) אבו הנייה בן ה-27, מהכפר עזון שליד קלקיליה, נפטר אמש מפציעתו האנושה, אותה ספג לאחר שנפל מסולם באתר בניה בפתח תקוה ביום שלישי בשבוע שעבר (26.12.16). הלווייתו התקיימה היום בצהריים.

שם האתר: מרכז לוגיסטי ABC, רח' גזית 13, אזור תעשייה סגולה, פתח תקוה.
חברה קבלנית: רם אדרת בע"מ.

כשבוע קודם לתאונה, (20.12.16) שלח הפורום למניעת תאונות עבודה תלונה המתעדת הפרות בטיחות חמורות באתר, לרבות בשימוש בסולם גבוה (התמונה הימנית העליונה והשמאלית מלמטה). לאחר התאונה התקבלה תשובה ממנהל הבטיחות כי ביום 22.12.16 ביקר באתר מפקח של מנהל הבטיחות. לדברי התשובה ל ראובן בן שמעון ששלח את התלונה, בעת הביקור לא אותרו הליקויים שצוינו בפנייה. כמו כן צוין כי נצפו מספר ליקויי בטיחות שתוקנו בעת הביקור, וכי מנהל העבודה ובכיר בחברה הקבלנית הונחו להכין תוכנית לניהול בטיחות, על אף שבאתר עובדים 30 עובדים בלבד.

לאחר התאונה הטיל מנהל הבטיחות התעסוקתית צו להפסקת עבודות באתר למשך יומיים, כמתחייב על פי החוק (בתמונה). לא ידוע לנו שהצו הוארך לאחר מכן.

יצויין כי מניין ההרוגים בכל שנה, על פי נהלי הרשויות, כולל את כל העובדים שנפצעו בתאונות באותה שנה, גם אם נפטרו לאחר תום השנה

תמונת המנוח ופרטי שמו המדויקים נלקחו מהאתר Nablus24.com.
תודה Hilit Yanai-Levison מ גלובס – Globes ו- Yonatan Ohayon nn ידיעות פתח תקוה שעדכנו אותנו במקביל על פטירת המנוח."