28-07-2014

קיטייאנגקול נאראקורן מתאילנד, שעבד בחקלאות בנתיב העשרה, נהרג בשבוע שעבר מפגיעת פצמ"ר, בן 36 היה במותו. משפחתו תוכר כמשפחת נפגע פעולות איבה.

הכתובת הייתה על הקיר. בבוקר המקרה העצוב כתבה אורלי וילנאי בעיתון הארץ על הפניות הרבות שמקבל ארגון קו לעובד מעובדי חקלאות מבוהלים העובדים בדרום, בחממות ובשדות המוגדרים כ"שטחים פתוחים" ואשר אינם ממוגנים. מספר שעות לאחר מכן נודע כי נאראקורן, עובד חקלאות, נהרג מפגיעת פצמ"ר בחממה של היישוב נתיב העשרה (לקישור למאמר לחץ כאן) .

לא ניתן להתנער מאחריות. קריאות למיגון עובדי החקלאות בדרום הן לא דבר חדש, ארגון קו לעובד שלח בשבוע שעבר מכתב לשר הביטחון בדרישה לפעול למיגון העובדים, בין השאר לאור עובד החקלאות שנהרג במבצע עמוד ענן בנתיב העשרה, אותו יישוב בו נהרג נאראקורן. ואולם, בהחלטת ממשלה, בה הועברו למעלה מ- 400 מיליון שקלים לטובת יישובי הדרום, סירב משרד הביטחון להקצות תקציב עבור מיגון שטחים חקלאיים בטענה של חוסר תקציב. רק לאחר הידיעה על מותו של נאראקורן, הזדרז משרד האוצר והעביר תקציבים למיגון עובדי החקלאות. למרות ההחלטה המבורכת, יש להצטער על המחיר הכבד שנאלצו העובדים לשלם, עבודה ממושכת בשטחי לחימה ללא מיגון נאות וקיפוח חיי אדם.

נאראקורן