14-09-2017

ההרוג ה-50 לשנת 2016 מתאונות עבודה בענף הבניה – נחשף הבוקר!

גיא ליברמן מפרסם הבוקר בידיעות את דבר מותו של אחד הפצועים מתאונות עבודה בבנין במהלך 2016, אשר הלך לעולמו מספר חודשים לאחר התאונה, מבלי שאיש מהרשויות האחראיות פירסם דבר!

עלי ח'טיב, בן 33, מהיישוב כסייפה בנגב, נפצע באורח אנוש ביום 13.12.2016, לאחר שנפל מפיגומים בגובה 3 קומות, במהלך עבודות לחיפוי אבן בפרויקט תמ"א 38 באשדוד. ח'טיב הוטס במסוק לבי"ח איכילוב ובמשך מספר חודשים נלחם על חייו עד שנפטר בסוף יוני השנה. 
החברה המבצעת באתר: י.ע.מ חברה לבניין בע"מ
החברה היזמית: נועה חברת בנייה והשקעות בע"מ

בתביעה לפיצויים שהגישה משפחתו אתמול, באמצעות עו"ד ישראל אסל, נחשפה עובדת פטירתו לצד אטימותם של כלל הרשויות האחראיות בנושא, אשר לא טרחו מאז פציעתו ועד היום, לשאול על שלומו ו/או לעדכן את המשפחה בנסיבות התאונה ותוצאות החקירה. בתביעה לפיצויים בגובה מיליוני שקלים שהוגשה בין היתר נגד החברה היזמית, החברה המבצעת, מינהל הבטיחות במשרד העבודה ומשטרת ישראל, נטען כי נפילתו של המנוח היתה כתוצאה מפיגומים ליקויים שנבנו שלא בהתאם לדרישות החוק, עליהם עבד המנוח.

עלי ח'טיב ז"ל לא נכנס לסטטיסטיקת ההרוגים של מינהל הבטיחות במשרד העבודה. בדו"ח תאונות העבודה לשנת 2016 שפירסם מינהל הבטיחות בתאריך 12.7.2017 אין כל זכר לתאונה בה נהרג ח'טיב.

כמה עובדים נהרגו בתאונות עבודה ולא נספרו כמו ח'טיב?? איש לא ידע לתת תשובה נכונה לשאלה זו. אבל אין ספק, שכל עוד רשויות המדינה ובראשן משרד העבודה, אינן מדווחות על רב רובן של התאונות המתרחשות בענף, אינן מנהלות כל מעקב אחרי תאונות המדווחות להן, ואינן מפרסמות דבר אודות התאונות כאשר הן מתרחשות, הרוגים ימשיכו להיעלם מהסטטיסטיקות של הרשויות כפי שהן נעלמות מחיק משפחותיהם!

*התמונה מהכתבה בידיעות אחרונות הבוקר:
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5016283,00.html