13-09-2017

שוב פרוייקט 'יוקרתי' שמפקיר את בטיחות העובדים והציבור ביפו – בלב שוק הפשפשים ההומה:

בתחילת השבוע תיעדה פעילת 'נרתמים' עינת פודחרני את אתר בביצוע חברת "יראם הנדסה אזרחית ותשתית בע"מ" (https://www.facebook.com/yromhandasa/) ברח' רבי חנינא 9 ביפו. באתר האינטרנט של היזמית GLM, ניתן למצוא תמונות הדגמה של בניין פאר ותיאורים של המיקום אטרקטיבי… אך כרגיל לא תמצאו שם מילה על הדאגה לבטיחות העובדים בבניית פרוייקט היוקרה. https://goo.gl/5E8CZ2

בתמונות נצפים פיגומים חסרי מעקות, פתחים לא מגודרים או מגודרים למחצה, חפצים כבדים זרוקים לכל עבר וקרשים שבורים תלויים למחצה. האתר יש לציין ממוקם באזור הומה עוברי אורח, שגם הם עשויים להפגע אם מתוך הכאוס המשתקף באתר יפול קרש, בלוק או כלי עבודה לרחוב (או ח"ח עובד). איפה האחריות של החברות באתר? איפה הדאגה לשלומם של העובדים וכלל העוברים והשבים במקום?

לאור התיעוד הוגשה הבוקר תלונה למנהל הבטיחות במשרד העבודה, בדרישה ובציפייה שפעולות פיקוח *למניעת תאונה* והבטחת הבטיחות יינקטו במהירות. נעדכן כמובן בכל ההתפתחויות.

**עדכון 14.9.2017 שעה 15:30: לפי תגובת המינהל לתלונתנו: מפקח מטעם המינהל הגיע היום לאתר. לאור ליקויי בטיחות רבים באתר, לצד אי מינוי מנהל עבודה כנדרש, הוטל במקום צו בטיחות עד לתיקון הליקויים.